ارزان ترین روش تولید برق چیست؟

ارزان ترین روش تولید برق چیست؟

نیروگاه خورشیدی ارزان ترین روش تولید برق چیست؟

تولید انرژی خورشیدی یکی از سریعترین منابع انرژی تجدیدپذیر در حال رشد و پرورش تولید انرژی در سراسر جهان است. امروزه انرژی الکتریکی یکی از نیازهای اساسی زندگی روزمره ماست که باعث افزایش تقاضا برای آن می شود.

سوخت های فسیلی به عنوان یک منبع اصلی تولید برق روز به روز از بین می روند و همچنین استفاده از آن موجب نگرانی های جدی محیط زیست می شود. این دلایل باعث توسعه منابع انرژی جدیدی می شوند که از نظر زیست محیطی و قابل تجدید هستند.

منابع انرژی تجدیدپذیر عبارتند از باد، انرژی خورشیدی، آب و منابع انرژی گرمایی، انرژی خورشیدی در بلندمدت بیشترین پتانسیل را دارد و پیش بینی می شود که در سال های آینده نقش مهمی ایفا کند. این ارزان ترین روش تولید برق در مقایسه با سایر منابع انرژی است.

نیروگاه خورشیدی نیروگاه خورشیدی چیست و چرا باید انتخاب کرد؟

نیروگاه خورشیدی تبدیل تابش خورشید به برق از طریق استفاده از سلول های فتوولتائیک خورشیدی است. این تبدیل با استفاده از اثر فتوولتائیک در سلول خورشیدی صورت می گیرد. همانطور که توسط بسیاری از کارشناسان گفته شده است که مقدار انرژی خورشیدی که به زمین می رسد بیش از ۱۰۰۰۰ برابر مصرف انرژی فعلی انسان است.

همچنین، قدرت تولید شده توسط خورشید برای یک سال برای کل سیاره کافی است، اگر بتوانیم ۱۰۰ درصد انرژی خورشیدی را به برق در یک ساعت تبدیل کنیم.
چندین برنامه کاربردی که از انرژی خورشیدی استفاده می کنند، اطلاعاتی در مورد تولید برق از طریق سلول های PV وجود دارد. تولید برق خورشیدی کارآمدترین مسیر تولید برق است
دو روش تبدیل نور خورشید به برق وجود دارد. در یک روش، انرژی خورشیدی به سادگی به عنوان یک منبع گرما استفاده می شود. این حرارت بیشتر برای تولید بخار استفاده می شود که توربین بخار را در خود جابجا می کند. این روش تولید برق، تولید انرژی خورشیدی است.

در روش دوم، انرژی خورشیدی به طور مستقیم با استفاده از سلولهای PV (یا خورشیدی) به صورت الکتریکی تبدیل می شود همانطور که در بالا ذکر شد. سلول PV با مواد نیمه هادی سیلیکونی ساخته شده است.

نیروگاه خورشیدی بعضی از عوامل برای انتخاب انرژی خورشیدی در زیر آورده شده است:

>> انرژی خورشیدی به بصورت رایگان و قابل دسترس در طبیعت موجود است و نیاز به منبع تغذیه ندارد.

>> نیروگاه خورشیدی می تواند ظرف چند ماه نصب شود در حالیکه نیروگاه های متعارف چندین سال طول می کشد تا برای تولید برق به بهره برداری برسد.

>> انرژی خورشیدی انرژی پاک است زیرا هیچ آلودگی هوا و آب تولید نمی کند. همچنین هیچ قسمت متحرکی برای ایجاد آلودگی صوتی وجود ندارد. بر خلاف سوختهای فسیلی، در تولید انرژی خورشیدی هیچ انتشار سمی در جو قرار نمی گیرد.

>> انرژی خورشیدی هزینه کمتری دارد که به این معنی است که جهت سرمایه گذاری برای تولید برق نیازی به خرید سوخت فسیلی ندارد زیرا  انرژی خورشیدی بصورت رایگان در اختیار همگان قراردارد.

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس ۲۰ تا ۱۰۰ کیلووات
نوشتهٔ بعدی
حمایت از انرژی تجدید پذیر در امارات متحده عربی (ابوظبی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست