انرژی پاک (انرژی تجدیدپذیر) چیست ؟

انرژی-پاک-(انرژی-تجدیدپذیر)-چیست-؟

انرژی پاک (انرژی تجدیدپذیر) چیست ؟

نیروگاه ها سوخت های فسیلی را برای تولید برق می سوزانند و در این فرآیند مقدار زیادی از گازهای گلخانه ای تولید می شود، از جمله دی اکسید کربن و متان. به همین دلیل است که آنها منابع انرژی کثیف نامیده می شوند.

این گازهای گلخانه ای است که باعث جو گرم زمین می شود، که دانشمندان به ما می گویند که آب و هوا تغییر می کند. که این باعث آلودگی شدید آب و هوا، گسترش بیماری ها و زیستگاه میشود در واقع همه چیزهای زندگی را تهدید میکند.

انرژی پاک

انرژی خالص اشاره به انرژی تولید شده از منابع طبیعی است که پایدار هستند و بنابراین می توانند در طول زمان تجدید شوند. این انرژی نیز به عنوان انرژی تجدیدپذیر یا انرژی پاک شناخته شده است. اساسا، تولید هر نوع انرژی پاک منجر به ایجاد بدهی های زیست محیطی نمی شود.

انرژی تجدیدپذیر

انرژی تجدیدپذیر انرژی است که از منابع تجدیدپذیر به دست می آید که به طور طبیعی بر روی یک دوره زمانی انسانی، مانند نور خورشید، باد، باران، جزر و مد، امواج و گرمای زمین گرمایی به کار می رود. انرژی قابل تجدید اغلب در چهار حوزه مهم انرژی تولید می کند: تولید برق، گرمایش / خنک کننده هوا و آب، حمل و نقل و خدمات انرژی روستایی (خارج از شبکه)

انرژی های تجدیدپذیر ۱۹٫۳ درصد برای مصرف انرژی جهانی و ۵/۲۴ درصد برای تولید برق در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به ترتیب به دست آمد. این انرژی مصرفی به ترتیب ۸٫۹٪ از زیست توده سنتی، ۴٫۲٪ به عنوان انرژی گرمایی (زیست توده مدرن، زمین گرمایی و حرارت خورشیدی)، ۳٫۹٪ از برق آبی و ۲٫۲٪ باقی مانده برق از باد، خورشیدی، زمین گرمایی و دیگر اشکال زیست توده سرمایه گذاری های جهانی در فن آوری های تجدید پذیر در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۲۸۶ میلیارد دلار رسیده است؛ کشور هایی مانند چین و ایالات متحده به شدت سرمایه گذاری در انرژی باد، آب، انرژی خورشیدی و سوخت های زیستیدر سال ۲۰۱۷، سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر در ایالات متحده آمریکا ۲۷۹٫۸ میلیارد دلار در سراسر جهان، با چین به ۱۲۶٫۶ میلیارد دلار یا ۴۵ درصد از سرمایه گذاری های جهانی، ایالات متحده آمریکا برای ۴۰٫۵ میلیارد دلار و اروپا برای ۴۰٫۹ میلیارد دلار آمریکا است. در سراسر جهان، حدود ۷،۷ میلیون شغل مرتبط با صنایع انرژی تجدید پذیر وجود دارد، و فتوولتائیک خورشیدی بزرگترین کارفرمای تجدید پذیر است. در سال ۲۰۱۵ در سراسر جهان، بیش از نیمی از ظرفیت جدید برق، نصب شده بود، قابل تجدید است.

در سطح ملی، حداقل ۳۰ کشور در سراسر جهان انرژی تجدید پذیر را در اختیار دارند که بیش از ۲۰ درصد انرژی را تامین می کنند. پیش بینی می شود که بازارهای ملی انرژی تجدیدپذیر در دهه آینده و فراتر از آن به شدت رشد کنند. بعضی از نقاط و حداقل دو کشور، ایسلند و نروژ، تمام برق خود را با استفاده از انرژی های تجدید پذیر در حال تولید می کنند و بسیاری از کشورهای دیگر در آینده برای رسیدن به ۱۰۰٪ انرژی های تجدید پذیر در آینده قرار می گیرند. حداقل ۴۷ کشور جهان در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد برق از منابع تجدید پذیر دارند.

جهت اطلاعات بیشتر روی عکس زیر کلیک نمائید

انرژی-های-تجدید-پذیر-یکی-از-درخشان-ترین-بخش-های-اقتصاد-ایران-است

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
4.4 (5 رای)
, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
ظرفیت انرژی تجدیدپذیر ایران در ۲۰۱۹ به ۱۱۰۰ مگاوات میرسد
نوشتهٔ بعدی
پروژه های برتر انرژی خورشیدی در دهلی و هند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست