ساختمان کشتی خورشیدی در ژاپن

ساختمان کشتی خورشیدی در ژاپن

ساختمان کشتی خورشیدی در ژاپن

ساختمان کشتی خورشیدی ساختمان کشتی خورشیدی تأسیسات تولید نیروی فتوولتائیک خورشیدی کشتی شکل است که امکان فعالیت‌هایی برای توسعه بهتر در ارتقای تولید نیروی خورشیدی را فراهم می‌سازد، بنابراین، هم از علم و هم از اکولوژی بهره می‌برد. این تأسیسات با ۳۷ متر طول و ۳۱۵ متر عرض در آنپاچی،در مرکز جغرافیایی ژاپن، قرار گرفته، و از ترن تندرو توکائیدوی JR، که از راه آهن نزدیک آن می‌گذرد، قابل رویت است. این سازه دارای بیش از ۵۰۰۰ پانل است که تقریباً ۵۳۰۰۰۰ کیلو وات ساعت بر اساس مبنای سالانه و نیروی سیستمی حداکثر ۶۳۰ کیلو وات را تولید می‌کند.
آزمایشگاه خورشیدی، موزه انرژی خورشیدی، در مرکز کشتی خورشیدی قرار دارد. نمایشی از نور بیرونی کنشی برای افتتاحیه در ۲۰۰۵ طراحی شد. ساختمان کشتی خورشیدی حاصل مشارکت اقتصادی نمایشگاه جهانی ۲۰۰۵، و شرکت آئیکی پری فکچر، در ژاپن بود. این ساختمان یکی از بزرگترین ساختمان‌های خورشیدی در جهان است.

تاریخچه کشتی خورشیدی:

ساختمان کشتی خورشیدی توسط شرکت الکتریکی سانیو ساخته شد. ساخت آن برحسب تصادف صورت گرفت. در ابتدا، شرکت الکتریکی سانیو قصد داشت بزرگترین سیستم فتوولتائیک را در جهان با خروجی ۳٫۴ مگاوات، برای بزرگداشت ۵۰ مین سال تأسیسش خلق کند. تا سال ۱۹۹۸، طراحان دربارهٔ ظاهر کشتی خورشیدی بحث می‌کردند. سانیو در نهایت از فناوری خورشیدی برش لبه که در آن زمان برای آن‌ها مقدور بود، با استفاده از ترکیب سیلیکون کریستال و سیلیکون شیشه‌ای غشای نازک با کارایی ۱۴–۱۵٪ استفاده کرد. اما، در طول طراحی نخست، سانیو، به دلیل خروجی ناکارآمد می‌خواست چند پیل مونو کریستالی را احیا کند، فناوری ترکیبی پیشینیان که قبلاً ذکر آن رفت.
شرکت الکتریکی سانیو همچنان مصمم است تا از ساختمان کشتی خورشیدی فراتر رود؛ لیکن، بجای استفاده از فناوری طراحی شده قبلی، این شرکت از پیل‌های مونوسیلیکاتی احیاشده‌استفاده کرد. سانیو می‌گوید: «ما این کار را انجام داده‌ایم تا تأسف عمیق خود را نسبت به مسئله‌ای که اتفاق افتاده نشان دهیم و اشتیاق و عزم خود را هم برای یادآوری آنچه گذشت و هم برای اهمیتی که حفظ کیفیت برای ما دارد، بیان کنیم». ساخت آن در دسامبر ۲۰۰۱ به اتمام رسید.
پاناسونیک سانیو را تحویل گرفت، و به عنوان بخشی از مشارکت آن در بازسازی و به عنوان راهبرد تجاری کردن دوباره آن، لوگوی قرمز سانیو بر روی کشتی خورشیدی را با لوگوی آبی پاناسونیک در آگوست ۲۰۱۱ جایگزین کرد.

منبع: ویکی پدیا

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (1 رای)
, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
نیروگاه خورشیدی در تبریز
نوشتهٔ بعدی
نیروگاه خورشیدی اراک از نوع نیروگاه فتوولتائیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست