سقف های سبز کارایی پنل خورشیدی را بهبود می بخشد

سقف-های-سبز-کارایی-پنل-خورشیدی-را-بهبود-می-بخشد

گیاهان کارایی پنل خورشیدی را بهبود می بخشد

توسط Erin Weaver سقف های سبز شناخته شده است به گسترش زندگی ، صرفه جویی در انرژی، و کاهش آلودگی هوا؛ مطالعات جدید نشان می دهد که آنها همچنین می توانند عملکرد پنل های خورشیدی را افزایش دهند.

گیاهان یک اثر سقف را به اثر بخشی گرمای جزیره شهر کاهش می دهد که دمای هوای اطراف آن را از طریق تبخیر کاهش می دهد؛ این خنک کننده همچنین می تواند پنل های فتوولتائیک را کارآمدتر کند.

گیاهان همچنین آلاینده های هوا و ذرات گرد و غبار را کاهش می دهند، به این ترتیب پنل ها قادر به جذب بیشتر نور خورشید می شوند.

مطالعات نشان می دهد که میزان افزایش بهره وری از ۳ تا ۱۶ درصد گزارش شده است. بر طبق یک مطالعه اخير فرانسه، این علاوه بر اثرات شناخته شده سقف های سبز هوای خنک کننده در محیط داخلی است که مصرف انرژی سالانه آن ۶ درصد را کاهش می دهد.

طرح های جدید برای آرایه های خورشیدی اجازه می دهد آب به طور مساوی در پشت سقف تخلیه شود، و تحقیقات نشان می دهد که تنوع زیستی ایجاد شده با استفاده از گیاهان مقاوم در برابر سایه زیر پنل می تواند عملکرد کلی سقف سبز را بهبود بخشد. یک مطالعه بریتانیائی اخیر در ساختمان و محیط زیست نشان داد که گیاهان با برگهای پر از برگهای مانند گوشت بره که در سایه جزئی رشد می کنند از سنت کمتری در خنک کردن بستر و هوا استفاده می کنند.

پنل های خورشیدی روی سقف های سبز، مانند این، می توانند کارآمدتر عمل کنند زیرا محیط اطراف توسط گیاهان سرد می شود.

, , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
ساخت نیروگاه خورشیدی اردکان ۱۰ مگاواتی
نوشتهٔ بعدی
بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست