نیروگاه خورشیدی در مناطق دور افتاده لرستان

نیروگاه خورشیدی در مناطق دور افتاده لرستان

نیروگاه خورشیدی در مناطق دور افتاده لرستان

مناطق دورافتاده در لرستان از انرژی سبز بهره مند می شوند.

با توجه به زاویه ای نور خورشید به پنل های خورشیدی در لرستان، بهره وری گیاهان حداقل ۲۰ درصد بیشتر از استان های دیگر مانند کرمان و یزد است.
سرپرست شرکت برق ولایتی گفت :

“نور خورشید باید به طور مستقیم به پنل های خورشیدی ضربه بزند و این یکی از ویژگی های کلیدی است که استان لرستان را از دیگر مناطق متمایز می کند.”
تقاضای برق در ۱۲ شهر از راه دور در شهرستان خرم آباد و اليگودرز در استان لرستان به طور کامل با کمک نیروگاه های کوچک مقیاس فتوولتائیک تامین می شود.

پتانسیل های انرژی پاک در استان لرستان:

موقعیتها، پتانسیلها و فرصتهای استان لرستان در پوشش انرژی های تجدید پذیر و کاربرد فناوریهای مربوط به آنها را با تاکید بر انرژی های خورشیدی و بادی مورد بحث و بررسی قرار دهد.
استان با قرار گرفتن در کمربند خورشیدی، پتانسیل های بزرگی از کاربرد امید بخش فناوریهای انرژیهای خورشیدی دارد. استان لرستان در حال حاضر سیستم شبکه PV جدید ۱۰ کیلو واتی را برای برق رسانی به مناطق روستایی بکار می گیرد. چرخه های گاز و بخار در حال اجرا هستند و پیش بینی می شود چرخه خورشیدی در سال ۰۵۱۱ به سیستم ملحق شود.
داده های سرعت باد روشن می کند که این منطقه توانایی کاربرد انرژی باد برای هدایت توربینهای بادی کوچک و پمپهای هدایت بادی برای آبیاری مزارع را دارد. علیرغم پتانسیل باالی منطقه در کاربرد منابع مختلفی از انرژیهای تجدید پذیر، بکارگیری فناوریهای انرژی تجدید پذیر با توجه به در دسترس بودن برق یارانه ای باال و سوخت های فسیلی رشد نکرده است.
با این حال، با توجه به برنامه حذف یارانه ها برای اجرای کاالهای انرژی، کاربرد منابع انرژی تجدید پذیر برای منطقه چالشی اجتناب ناپذیر است. بنابراین، دولت محلی مسئول ایجاد انگیزه و تشویق کافی در میان بخش کاربران انرژی مختلف و ارائه توضیح و توجیه های کافی فناوریهای انرژی تجدید پذیر است. این تضمین می کند که انرژی کافی برای توسعه پایدار استان لرستان در دسترس است .

, , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد
نوشتهٔ بعدی
انرژی های تجدیدپذیر مانع انتشار گاز های گلخانه‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست