پنل خورشیدی قابل حمل در عشایر

پنل خورشیدی قابل حمل در عشایر

پنل خورشیدی قابل حمل در عشایر

پیشرفت تکنولوژی یک فرصت منحصر به فرد برای ایجاد جوامع عشایری با امکانات جدید بدون دخالت در شیوه زندگی خود فراهم می کند
وزارت انرژی در حال بررسی برنامه هایی برای گسترش استفاده از انرژی های تجدید پذیر انرژی با تهیه عشایر با پنل های فتوولتائیک خورشیدی و نور است.

ISNA گزارش داد که ارزیابی ها در طی دو سال گذشته نشان می دهد که حدود ۵۰ جوامع اسیر، که شامل ۰۰۰،۳۴ خانواده می شوند، از طریق انرژی خورشیدی ، بدون اینکه به برق دسترسی داشته باشند، برخوردار می کنند.

به همین دلیل، وزارتخانه متعهد شده است تا در عرض چند ماه آینده، حدود ۲۲۰۰ سیستم پنل های خورشیدی قابل حمل را به قبایل عشایر بفرستد. به گزارش رویترز، بیش از ۳۰۰۰ دستگاه PV در حال استفاده از عشایر ایرانی هستند.

پیشرفت تکنولوژی یک فرصت منحصر به فرد برای ایجاد جوامع عشایری با امکانات جدید بدون دخالت در شیوه زندگی خود فراهم می کند.

گسترش سریع شهرستانها در ایران دور در جمعیت عشایر که عمدتا در استان های مرکزی و جنوب مرکزی، از جمله فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پرسه زدن میخوره.

داده ها نشان می دهد که عشایر تقریبا یک چهارم جمعیت ایران را تا ۱۰۰ سال پیش تشکیل داده اند، اما این تعداد ناچار به کمتر از ۲ درصد کاهش یافته است.

رضا اردکانیان، وزیر انرژی، گفت که وزارتخانه او “با بخش های غیر دولتی در بخش انرژی های تجدید پذیر همکاری می کند”.

این همکاری به عشایر کمک می کند تا ابعاد جدیدی را به سبک زندگی منحصر به فرد خود اضافه کنند که معمولا بدون امکانات شهری مانند دسترسی به برق تعریف شده است.

این ابتکار عمل سهم قابل توجهی از انرژی های تجدید پذیر را در ایران به نحوی معنی داری به ارمغان نخواهد آورد، اما این به عنوان یک گام در مسیر درست دیده می شود.

ایران با استفاده از سوخت های فسیلی برای تولید انرژی در دهه ها، ایران پیشرفت هایی در زیرساخت های انرژی تجدیدپذیر خود کرده است.

با توجه به داده های دولت، از راه اندازی پروژه های خورشیدی و بادی جدید در سال های اخیر مجموع ظرفیت نصب شده ایران از انرژی های تجدید پذیر در مقایسه با بیش از ۶۰،۰۰۰ مگاوات ظرفیت حرارتی نصب شده و برخی از ۱۲،۰۰۰ مگاوات برق آبی تحت فشار قرار دادند به حدود ۵۰۰ مگاوات است، یک مقدار ناچیز.

ایران با غلبه بر نفت و گاز، قصد دارد با ایجاد انرژی های پاکیزه، تغییرات آب و هوایی را کند کند.

در دسامبر ۲۰۱۵، ۱۹۵ کشور، از جمله ایران، در کنفرانس فضای پاریس پیمان موافقت کردند تا از سوختهای فسیلی به منظور محدود کردن افزایش دمای جهانی به میزان کمتر از ۲ درجه سانتیگراد جلوگیری کنند.

ایران وعده داده است تا میزان تولید گازهای گلخانه ای را از طریق افزایش تولید برق از منابع تجدیدپذیر به ۵۰۰،۷ مگاوات تا پایان دهه آینده کاهش دهد.

ظرفیت تولید برق نصب شده نزدیک به ۷۷۰۰۰ مگاوات است. دولت می گوید که تا سال ۲۰۰۰ تا پایان سال ششم توسعه اقتصادی پنج ساله، به شبکه برق ملی باید سالانه ۰۰۰،۵ مگاوات اضافه شود.

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
انتخاب پنل خورشیدی با کیفیت بالا و کارآمد
نوشتهٔ بعدی
انرژی خورشیدی میتواند شغل بیشتری ایجاد کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست