حمایت وزارت نیرو از راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی کوچک

حمایت-وزارت-نیرو-از-راه‌اندازی-نیروگاه‌های-خورشیدی-کوچک

حمایت وزارت نیرو از راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی کوچک

قم – معاون برنامه‌ریزی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق وزارت نیرو از حمایت از احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر محمدنژاد در بازدید از نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی آب و فاضلاب قم با قدردانی از اقدامات شرکت آب و فاضلاب در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر اظهار داشت: با توجه به شرایط ایجاد شده منابع خرید تضمینی برق برای نیروگاه‌های کوچک در کشور فراهم است.

وی با اشاره به حمایت وزارت نیرو از راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک خورشیدی گفت: ۲۰ سال خرید تضمینی برق از جمله مزایای در نظر گرفته برای راه‌اندازی این‌گونه نیروگاه‌ها است ضمن اینکه در مواقع ضروری و در مباحث پدافند غیرعامل می‌توانند یاری‌رسان باشند.

محمدنژاد با بیان اینکه راهکار ما آماده کردن بستری برای ایجاد این‌گونه نیروگاه‌ها است خاطرنشان کرد: همین حرکت‌های کوچک ضمن ایجاد فرهنگ‌سازی، مسیر را برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی هموار می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق وزارت نیرو با اشاره به اینکه امروز مردم نیز به دنبال راه‌اندازی این‌گونه نیروگاه‌ها هستند، تأکید کرد: نیروگاه‌های خورشیدی کوچک می‌توانند در پیک مصرف تابستان برای تأمین برق و کاهش مسائل اجتماعی به کمک ما بیایند.

استفاده از ظرفیت‌های موجود در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز با بیان اینکه این شرکت نیز تمام تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در خصوص انرژی‌های تجدید پذیر به کار بسته است، ابراز داشت: احداث نیروگاه برقابی با ظرفیت سه مگاوات در محل تصفیه‌خانه آب قم با استفاده از سرمایه بخش خصوصی و احداث دو نیروگاه خورشیدی ۲۰ و ۲۵ کیلوواتی در ستاد مرکزی شرکت آب و فاضلاب از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

علی جان صادق‌پور با اشاره به احداث نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی در تأسیسات سالاریه ابراز داشت: قرارداد یک نیروگاه سه مگاواتی در تأسیسات معصومیه نیز منعقد شده و آماده آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

وی به برخی دیگر از اقدامات شرکت آب و فاضلاب در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر از جمله احداث نیروگاه برقابی ۴۲۵ کیلوواتی اشاره کرد و یادآور شد: سعی می‌کنیم تمام ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم و از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تأکید کرد: در این زمینه نگاه ما بیشتر به رفع نیاز استان در زمان کمبود برق در مواقع ضروری به عنوان یک تعهد اجتماعی است که امیدواریم بتوانیم به این هدف دست یابیم.

منبع : مهر نیوز

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)
, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
نیروگاه خورشیدی ۶۰ مگاواتی در کامبوج
نوشتهٔ بعدی
مزایای انرژی خورشیدی برای کسب و کار چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست