چرا شما نیاز به اینورتر دارید

چرا شما نیاز به اینورتر دارید

اینورتر چیست؟

یک اینورتر ولتاژ DC را به یک ولتاژ AC تبدیل می کند. در اغلب موارد، ولتاژ DC ورودی معمولا پایین تر است در حالی که خروجی AC برابر ولتاژ منبع شبکه ۱۲۰ ولت یا ۲۴۰ ولت بسته به کشور است.

اینورتر ممکن است به عنوان تجهیزات مستقل برای برنامه های کاربردی مانند انرژی خورشیدی ساخته شده یا به عنوان یک منبع تغذیه پشتیبان از باتری ها که به طور جداگانه شارژ می شوند، کار کند.

پیکربندی دیگر زمانی است که بخشی از یک مدار بزرگتر مانند یک منبع تغذیه یا یو پی اس است. در این مورد، ورودی DC اینورتر از AC برق اصلاح شده در PSU است، در حالیکه از هر AC جدا شده در UPS زمانی که قدرت وجود دارد، و از باتری ها هر زمان که یک خرابی برق وجود دارد.

انواع مختلف اینورتر بر اساس شکل موج سوئیچینگ وجود دارد. اینها پیکربندی های مختلف، راندمان، مزایا و معایب را دارند

یک اینورتر ولتاژ AC را از منابع قدرت DC تامین می کند و برای تامین برق و تجهیزات الکتریکی که در ولتاژ منبع تغذیه رایج هستند مفید است.

چرا شما نیاز به اینورتر دارید

سیستم های برق مستقل از شبکه. آنها از چراغ های حیاط کوچک تا خانه های راه دور، روستاها، پارک ها، و امکانات پزشکی و نظامی متفاوت هستند. آنها همچنین شامل سیستم های پشتیبان گیری تلفن همراه، قابل حمل و اورژانسی می باشند. پیوند مشترک آنها باتری ذخیره سازی است که انرژی را به صورت الکتریکی مستقیم (DC) جذب و آزاد می کند.

در مقابل، شبکه ابزار قدرت شما را با برق متناوب (AC) تامین می کند. AC یک فرم استاندارد برق برای هر چیزی است که به برق وصل می شود. جریان DC در یک جهت واحد. AC متناوبا جهت خود را چند بار در هر ثانیه. AC برای خدمات شبکه استفاده می شود، زیرا برای انتقال از راه دور عملی تر است.

یک اینورتر DC را به AC تبدیل می کند و همچنین ولتاژ را تغییر می دهد. به عبارت دیگر، آن یک آداپتور برق است. این اجازه می دهد تا یک سیستم مبتنی بر باتری از لوازم خانگی متعارف از سیم کشی خانگی استفاده کند. راه هایی برای استفاده از DC به طور مستقیم وجود دارد، اما برای یک شیوه زندگی مدرن، اگر اکثریت قریب به اتفاق شما، به یک اینورتر نیاز داشته باشید (بارها دستگاه هایی هستند که از انرژی استفاده می کنند).

در ضمن، نوع دیگری از اینورتر به نام grid-interactive وجود دارد. این انرژی برای تغذیه انرژی خورشیدی (یا انرژی تجدیدپذیر دیگر) به یک خانه متصل به شبکه و برای برگشت انرژی به انرژی برق اضافی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر چنین سیستمی از باتری برای ذخیره سازی پشتیبان استفاده نکند، مستقل از شبکه نیست و در محدوده این مقاله قرار ندارد.

اینورتر

اینورتر یک دستگاه ساده نیست

به طور ناگهانی، یک اینورتر یک جعبه با یک یا دو سوئیچ بر روی آن به نظر می رسد ، اما در داخل یک جهان کوچک از فعالیت پویا وجود دارد. یک مبدل داخلی مدرن باید با طیف گسترده ای از بارها، از یک نور شبانه تا افزایش شدید ضروری برای شروع یک پمپ خوب یا یک ابزار قدرت، مقابله کند. ولتاژ باتری یک سیستم خورشیدی یا باد می تواند تا ۳۵ درصد (با حالت های مختلف و فعالیت) متغیر باشد.

اینورتر باید کیفیت خروجی خود را در محدودیت های باریک، با حداقل از دست دادن قدرت تنظیم کند. این کار ساده ای نیست. علاوه بر این، برخی از اینورتر ها شارژ پشتیبان باتری را ارائه می دهند و حتی می توانند انرژی بیش از حد را به شبکه انتقال دهند.

اینورتر

نیازهایتان  رابرای انتخاب یک اینورتر مشخص کنید

برای انتخاب یک اینورتر ابتدا باید نیازهایتان را مشخص کنید. تولید کنندگان اینورتر همه چیزهایی را که باید در ورق های مشخصات خود را چاپ می کنند. در اینجا لیستی از عواملی است که باید در نظر داشته باشید.

اینورتر کجا مورد استفاده قرار میگیرد ؟ اینورتر ها برای استفاده در ساختمان ها (از جمله خانه ها)، برای وسایل نقلیه تفریحی، قایق ها و برنامه های قابل حمل در دسترس هستند

 

, , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
از نیروگاه خورشیدی درآمد کسب کنید
نوشتهٔ بعدی
نتایج ترکیب انرژی تجدید پذیر نیروگاه خورشیدی اعلام شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست