انرژی خورشیدی، یک منبع بی حد و مرز

انرژی خورشیدی، یک منبع بی حد و مرز

انرژی خورشیدی، یک منبع بی حد و مرز

انرژی خورشیدی فتوولتائیک قابل توجه است که می توانند تولید شوند و در صورت نیاز مورد نیاز هر کسی که ثروتمند یا فقیر است ودر هر کجا و در مناطق دور افتاده و مراکز شهر مصرف شود.

انرژی خورشیدی  ماهیت بی حد و مرز و قابل دسترس جهانی آن را به جایگاه ویژه ای در استفاده های جدید انرژی از آینده تضمین می کند.

رشد جهانی انرژی خورشیدی نه تنها توسط نیروگاه های بزرگ تولید برق، بلکه همچنین از طریق استفاده فردی و محلی هدایت می شود.

در اقتصادهای در حال ظهور که دارای زیرساختهای انرژی و شبکه های برق هستند، ساکنان مجزا، راه حل های ساده و مستقل برق را ارائه می دهند. در کشورهای صنعتی، آن را به عنوان یک منبع اضافی برای انرژی برای خانوارها، تولید پس انداز در هنگام مصرف محلی و درآمد زمانی که به شبکه برق می شود دیده می شود.

استفاده از انرژی خورشیدی حرارتی و فتوولتائیک

گرمای خورشید با استفاده از “اجسام سیاه” مستقیم ترین راه استفاده از انرژی خورشیدی است. با تبدیل نور خورشید به گرما، جمع کننده های حرارتی خورشیدی می توانند تجهیزاتی نظیر آبگرمکن خانگی را در اختیار داشته باشند.

انرژی خورشیدی، استفاده فردی یا محلی آنها به طور فزاینده ای گسترش می یابد. پنل های فتوولتائیک که نور آفتاب را برای تبدیل به برق جمع می کنند، در سقف خانه ها،  آپارتمان و ساختمان های اداری و مزرعه نصب می شوند. انرژی تولید شده برای پاسخگویی به نیازهای محلی یا تغذیه به شبکه برق مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین برای استفاده صرفا به منظور مسکونی،سیستم های فتوولتائیک می توانند از مکان های دور افتاده مانند پناهگاه های کوه یا قایق های دریایی در دریا و امکانات شهری مثل رله های رادیویی و چراغ ها استفاده کنند. این نیز یک انرژی ” قابل حمل” است که می تواند برای دستگاه های الکترونیکی کوچک استفاده شود، و همچنین دارای مجموعه گسترده ای از برنامه های کاربردی صنعتی است که شامل ماهواره های برق یا سایت های تولید نفت و گاز است.

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
تفاوت نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک و نیروگاه خورشیدی حرارتی
نوشتهٔ بعدی
چرا انرژی خورشیدی از همیشه ارزان‌تر شده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست