نیروگاه خورشیدی (Solar Power Plant)

نیروگاه خورشیدی ( Solar Power Plant) همچنین به نام  سیستم مبدل انرژی خورشیدی به برق DC یا AC که با استفاده از مجموعه ای از پنل های خورشیدی فتوولتائیک صورت می گیرد.

ایران پتانسیل انرژی خورشیدی بالایی دارد. به علت پیشرفت های اخیر در فن آوری های انرژی خورشیدی، استفاده گسترده از انرژی خورشیدی امیدوار کننده است. بنابراین، بسیاری از سرمایه گذاران داخل و خارج کشور علاقه مند هستند که در توسعه انرژی خورشیدی سرمایه گذاری کنند. کل مساحت ایران حدود ۱۶۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع یا ۱،۰۱۲ × ۱،۶ میلی متر با حدود ۳۰۰ روز آفتابی روشن در یک سال و به طور متوسط ​​۲۲۰۰ کیلو وات ساعت خورشیدی در هر متر مربع است.

ارزیابی نیروگاه خورشیدی در ایران

یکی از مسیرهای امیدوار کننده به سوی توسعه پاییدار، بهره گیری از انرژی خورشیدی ( نیروگاه خورشیدی)، به ویژه در کشورهای وابسته به نفت است.

تولید برق در ایران عمدتا تحت تأثیر منابع سوخت فسیلی است. سرزمین های بیابانی موجود در ایران دو عامل اصلی برای تشویق کامل توسعه نیروگاه خورشیدی برای تولید انرژی حرارتی و الکتریکی می باشد. در اینجا، نیروگاه های حرارتی خورشیدی دارای اولویت های قدرت خروجی ثابت و توانایی ذخیره سازی هستند

جهت ادامه مطلب کلیک نمائید
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
4.27 (11 رای)
فهرست