بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی قم افتتاح شد

بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی قم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری قم، سید مهدی صادقی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اهمیت استفاده از انرژی‌های پاک در تولید برق، اظهار کرد: استفاده از انرژی‌های نو افزایش بهره وری را در پی دارد.

وی با اشاره به تعداد روزهای آفتابی در استان قم، زیر ساخت‌های تولید انرژی خورشیدی در قم را مناسب دانست و افزود: اختصاص ۱۰۰۰ هکتار زمین به این موضوع و نیز هماهنگی و همکاری مدیران حوزه انرژی و اقتصادی، بستر مناسبی برای حضور سرمایه گذاران در این بخش ایجاد نموده است.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در کارهای توسعه ای را در دستور کار دولت دانست و ادامه داد: اثر بخشی سرمایه گذاران خصوصی بسیار حیاتی است و مدیران باید با حمایت از این بخش راه توسعه و پیشرفت کشور را هموار کنند.

صادقی با تأکید بر این موضوع که نقدینگی در کشور کم نیست، خاطر نشان کرد: مدیران با اصلاح نگرش نسبت به بخش خصوصی و مدیریت کلان در سازمان متیوع خود می‌توانند نتایج قابل توجهی در حوزه سرمایه گذاری کسب کنند.

شایان ذکر است میزان تولید برق خورشیدی این نیروگاه ۱۰ مگاوات است که یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی با سرمایه گذاری ده میلیون یورویی آن را احداث کرده است.

این نیروگاه سومین نیروگاه برق خورشیدی کشور است که مجهز به سیستم ردیاب خورشیدی است به گونه ای که سلول‌های ذخیره کننده انرژی خورشید با چرخش خورشید حرکت می‌کنند تا میزان بیشتری از انرژی در خود ذخیره کنند.

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
نیروگاه برق خورشیدی یک سوخت جدید است
نوشتهٔ بعدی
ایران، شروع به ساختن بزرگترین نیروگاه خورشیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست