انرژی خورشیدی نقش مهمی در کاهش انتشار کربن

انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی نقش مهمی در کاهش انتشار کربن در آینده و اطمینان از آینده انرژی پایدار ایفا می کند. این می تواند برای گرمایش، خنک کننده، روشنایی، برق، حمل و نقل و حتی پاکسازی محیط زیست استفاده شود. متوسط ​​تابش خورشیدی جهانی، در هر متر مربع و در سال، می تواند همان مقدار انرژی را به عنوان یک بشکه نفت، ۲۰۰ کیلوگرم زغال سنگ یا ۱۴۰ مترمکعب گاز طبیعی تولید کند.

ظرفیت نصب شده جهانی برای برق خورشیدی، رشد چشمگیری داشته و در پایان سال ۲۰۱۵ حدود ۲۲۷ گیگاوات برآورد شده است. این میزان تولید برق ۱ درصد از کل برق مورد استفاده در جهان را تولید می کند. آلمان ظرفیت های ظرفیت PV را طی دهه گذشته به دست آورد و همچنان به رهبری چین، ژاپن، ایتالیا و ایالات متحده ادامه می دهد. امروزه توان خورشیدی متمرکز شده (CSP) با ظرفیت بسیار محدود ۴ گیگاوات است.

دو نوع اصلی از فن آوری های انرژی خورشیدی فتوولتائیک و کلکتور حرارتی است. جمع کننده های فتوولتائیک تابش خورشیدی را مستقیما به برق تبدیل می کنند بدون استفاده از موتور حرارتی و به طور فزاینده ای در ساختن اهداف یکپارچه سازی (از جمله استفاده از کاشی های فتوولتائیک به عنوان سقف کاذب) و همچنین برای دستگاه های کوچک و بزرگ از ساعت ها تا ماهواره ها گردآورنده های حرارتی خورشیدی می توانند برای گرمایش خانگی و آب گرم استفاده شوند، اما گیاهان جمع آوری خورشیدی نیز می توانند برای گرمایش صنعتی یا تولید برق بر اساس مکانیسم های مشابه فسیلی استفاده شوند. همچنین امکان استفاده از انرژی خورشیدی برای آب شیرین سازی، تقطیر و سم زدایی از منابع آب، استفاده روزافزون از مهمات است.

انرژی خورشیدی به طور مستقیم از اشعه خورشید به دست می آید که تابش خورشید است. مقدار انرژي خورشيدي که بر روي يک سطح بر حسب واحد و زمان واحد اتفاق مي افتد، تابش خورشيدي يا خيزش است.

داده های خورشیدی در مورد ظرفیت نصب شده (MW) و تولید سالانه (GWh) از آژانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر (۲۰۱۶) تامین می شود و ارزش های آن در پایان سال ۲۰۱۵ را نشان می دهد.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
تولید برق با نیروگاه خورشیدی
نوشتهٔ بعدی
نحوه انتخاب بهترین باتری برای یک سیستم انرژی خورشیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست