انرژی پاک اولین پیروزی را در بازارهای نوظهور دارد

انرژی پاک اولین پیروزی را در بازارهای نوظهور دارد

انرژی پاک اولین پیروزی را در بازارهای نوظهور دارد

براساس گزارش بلومبرگ nef، کشورهای در حال توسعه ظرفیت برق بیشتری نسبت به تولید سوخت های فسیلی برای اولین بار به دست آورده اند و پیش از این از کشورهای ثروتمندتر در فشار انرژی سبز جهانی پیشی گرفته اند.

طبق نظرسنجی سالانه BNEF که در روز سه شنبه منتشر شد، تولید انرژی بادی و خورشیدی تنها بیش از نیمی از ظرفیت برق تولیدی جدید در کشورهای در حال توسعه را در سال گذشته تشکیل می دهد. علاوه بر آن، آن ها تولید انرژی پاک تری نسبت به اقتصادهای توسعه یافته، افزایش ظرفیت کربن صفر را در مقایسه با حدود ۶۳ gigawatts در کشورهای غنی تر، اضافه کرده اند.

 

این یافته ها نشان دهنده یک تغییر از یک دهه قبل زمانی است که کشورهای ثروتمند جهان بر فعالیت های سرمایه گذاری و توسعه گسترده تسلط دارند. براساس این گزارش، بسیاری از کشورهای در حال توسعه منابع طبیعی و هزینه های پایین تر تجهیزات خود را دارند که به پروژه های تجدید پذیر جدید اجازه می دهد تا ارزان تر از نیروگاه های فسیلی شوند.

 

داری innovation، مدیر پروژه BNEF Climatescope، در بیانیه ای گفت: \” تنها چند سال پیش، برخی استدلال کردند که کشورهای کم تر توسعه یافته نمی توانند، و یا حتی نباید، تولید برق با منابع کربن صفر را توسعه دهند؛ چون این کشورها بسیار گران بودند.

 

بازارهای نوظهور حداقل از سال ۲۰۰۶ تا کنون حداقل ظرفیت تولید برق در تولید برق را افزایش داده اند. براساس گزارش BNEF، کارخانه های جدید زغال سنگ در این کشورها ۳۸ درصد از سال پیش تا ۴۸ gigawatts را در سال ۲۰۱۷ کاهش دادند که در حدود نیمی از آن در سال ۲۰۱۵ بود.

 

برای بررسی Climatescope، BNEF کشور را با ارزیابی های کشورها از شرایط بازار انرژی پاک و امتیازات هر کشور اجرا می کند، با امتیازات بیشتر برای سرمایه گذاری و اصلاحات سیاست که از شفافیت انرژی پاک و کشورها بر روی دسترسی به تولید داخلی حمایت می کند. این نظرسنجی شامل ۱۰۳ کشور و از ۷۱ نفر در گزارش قبلی بود.

 

یافته های دیگر عبارتند از:

افزایش جدید انرژی در کشورهای در حال توسعه از سال ۲۰۱۶ ۲۰ درصد افزایش یافته است در حالی که ۰.۴ درصد از کشورهای ثروتمند سر می خورند. تامین بودجه جدید برای فن آوری های انرژی پاک در بازارهای درحالظهور به میزان ۱۴۳ میلیارد دلار از زمان سقوط ۱۷۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ ثابت مانده است، حتی با اینکه قیمت این تکنولوژی ها همچنان افت داشته است. تولید واقعی از کارخانه های سوخت زغال سنگ ۴ درصد در کشورهای در حال توسعه تا ۶.۴ terawatt ساعت به دست آمد. ۱۹۳ gigawatts زغال آخته شده‌.

 

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
پنل های خورشیدی جدید از باران ها برق تولید میکنند
نوشتهٔ بعدی
۲ گیگاوات انرژی خورشیدی برای ایالت ها آمریکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست