بزرگترین نیروگاه خورشیدی در دبی

بزرگترین نیروگاه خورشیدی در دبی

بزرگترین نیروگاه خورشیدی در دبی همانطور که میدانید اکنون بسیاری از کشورها برای تولید منابع انرژی جایگزین و تجدیدپذیر وقت، و هزینه می کنند و به نظر می رسد دبی از این بازی جلوتر است. دبی شروع به ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی متمرکز (CSP) در جهان کرده است و جاه طلبانه اعلام کرده است که آنها در حال برنامه ریزی برای بهره برداری از آن تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ هستند. گزارشی از عرب نیوز اظهار داشت که ، … نیروگاه مذکور ظرفیت تخمینی ۷۰۰ مگاوات و یک سیستم ذخیره انرژی دارد که چراغ های دبی را تا ۱۵ ساعت پس از غروب آفتاب روشن می کند. این پروژه بلندترین برج خورشیدی ۲۶۰ متری جهان را شامل می شود و گفته می شود به اندازه برج های امارات در دبی است. نیروگاه خورشیدی ۳،۷۵۰ هکتار مساحت دارد – یعنی معادل ۴۵۰۰ زمین فوتبال. به طور کلی انتظار می رود پارک خورشیدی پس از تکمیل ، پنج گیگاوات تولید کند.

عبدالحمید المحیدب مدیر دارایی ACWA Power عربستان سعودی، تفاوت بین صفحه های منظم خورشیدی و فناوری انرژی خورشیدی متمرکز را توضیح داد:

این یک فن آوری کاملاً متفاوت است زیرا شما باید مبادله گرما و (استفاده) توربین های بخار انجام دهید، این فرآیند گرانتر از PV خورشیدی است ، سود اصلی ذخیره سازی است زیرا می توانید گرما را ذخیره کنید ، در حالی که در پانل ها نمی توانید و باتری های لیتیوم هنوز گران هستند. ” این گفته از این واقعیت ناشی می شود که در این زمان باتری های لیتیوم یون تنها گزینه قابل قبول است که وی به عنوان یک وسیله بالقوه برای ذخیره انرژی خورشیدی استفاده می کند.

وی همچنین توضیح داد که آنها از آب برای ذخیره گرمای خورشید استفاده نخواهند کرد ، بلکه در عوض نور خورشید غلیظ را در نمک مذاب ذخیره می کند و در نتیجه گرمای خود را نسبت به آب بیشتر حفظ می کند. این امکان را می دهد که انرژی مدت ها پس از غروب خورشید و با هزینه کمتری ذخیره شود. نمک گرم شده پس از نیاز از انبار خارج می شود و برای جوشاندن آب از آن استفاده می شود. وقتی نمک خنک شد ، می توان آن را بازیافت و دوباره استفاده کرد.

فناوری نیروگاه خورشیدی متمرکز تا حد زیادی برای عموم مردم ناشناخته مانده اس ، به زودی یکی از باشکوه ترین شهرهای جهان را تأمین خواهد کرد.

, ,
نوشتهٔ پیشین
نیروگاه تجدیدپذیر همدان رتبه نخست را دارد
نوشتهٔ بعدی
نیروگاه خورشیدی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست