تجهیزات نیروگاه خورشیدی چیست

تجهیزات نیروگاه خورشیدی

تجهیزات نیروگاه خورشیدی چیست؟

تجهیزات نیروگاه خورشیدی یکی از اجزای مهم سیستم انرژی خورشیدی است هدف این تجهیزات نیروگاه خورشیدی قرار دادن انرژی خورشید و تبدیل آن به برق است که برای خانوارها و یا کسب و کار لازم است. در میان تجهیزات خورشیدی ، ما چندین جزء مانند پنل های خورشیدی، مبدل ها، سیستم های قفسه بندی و باتری ها را پیدا می کنیم.

پنل های خورشیدی

 

پنل های خورشیدی

پنل خورشیدی اجزاء هستند که انرژی را از نور خورشید مهار و ذخیره می کنند.پنل های خورشیدی فتوولتائیک (PV) از نیمه هادی های سیلیکونی ساخته شده اند که انرژی را از اشعه های خورشید جذب می کنند.

این فرایند اثر فتوولتائیک نامیده می شود. هنگامی که در معرض آفتاب قرار می گیرد، پنل های خورشیدی PV تولید انرژی در قالب یک بار جریان مستقیم می کنند که می تواند در واحد وات اندازه گیری شود.

پنل خورشیدی می تواند در تولید انرژی خود از حدود ۷۵ وات تا ۳۵۰ وات، با خروجی متوسط حدود ۲۵۰ وات، رنج می برند. هنگامی که پنل های خورشیدی با هم گروه بندی می شوند، سیستم پنل خورشیدی را تشکیل می دهند. پتانسیل انرژی سیستم بر اساس تعداد پنل های تولید شده توسط خروجی قدرت آنها محاسبه می شود.

اینورترها

اینورتر ها

پنل های خورشیدی یک بار جریان مستقیم تولید می کنند که برای تامین برق به لوازم نیاز به جریان متناوب تبدیل می شود. این کار با کمک اینورتر انجام می شود که انرژی تولید شده توسط پنل های خورشیدی را به سطوح لازم برای مصرف انرژی تنظیم و سازگار می کند.

اینورترها با برنامه های تک فاز (که در اکثر خانوارها یافت می شوند) و برنامه های کاربردی سه فازی سازگار هستند. اینورترخورشیدی سیستم پنل خورشیدی را به متر برق موجود متصل می کند. دو نوع اصلی اینورتر برای سیستم های انرژی خورشیدی، مبدل های مرکزی و مبدل های میکرو وجود دارد.

 

مبدل های مرکزی

اینورترهای مرکزی ارزان تر از همتای خود هستند و معمولا برای سیستم های منظومه شمسی که دسترسی به خورشید زیادی دارند استفاده می شود. آنها می توانند قدرت تولید شده توسط تمام پنل های خورشیدی مرتبط با یکدیگر را تبدیل کنند. اندازه اینورترهای مرکزی شبیه به اندازه پنل خورشیدی است و به طور معمول در دیوار نصب شده است. این اینورتر موثر ترین زمانی است که تمام پنل های خورشیدی متصل به آن مشخصات مشابه دارند و در شرایط مشابه کار می کنند، بنابراین همان قدر قدرت را می گیرند.

مبدل های میکرو

هنگامی که بخشی از سیستم پنل خورشیدی به طور موقت از نور خورشید سایه می زند، استفاده می شود. آنها به هر پنل خورشیدی اختصاص داده می شوند، به تکنسین ها اجازه می دهد تا هر نوع تولید انرژی خورشیدی را نظارت و تحلیل کنند. این منجر به افزایش قیمت این قطعات می شود، اما همچنین به سطح بالایی از دسترسی به اطلاعات می پردازد. اینورترهای میکرو در شرایطی هستند که یک اینورتر مرکزی با سیستم سازگار نیست.

سیستم های راکت

سیستم پنل خورشیدی برای خانوارها یا کسب و کارها اغلب بر روی سقف یک تأسیسات یا روی زمین نصب می شود. اصطلاح “قفسه بندی” به سیستم های ساختاری اشاره دارد که پنل های خورشیدی را در جای خود نگه می دارد. از آنجایی که این سیستم های قفسه بندی برای حمایت از وزن پنل های خورشیدی طراحی شده است، روش اتصال آنها بر اساس سبک و محل نصب آنها متفاوت است.

پایه زمین

پایه های زمین معمولا از قفسه های آلومینیومی پشتیبانی شده توسط فولاد گالوانیزه ساخته شده است، ایده آل برای کاربردهای با فضاهای باز مانند مزارع خورشیدی. پایه های زمین اجازه می دهد تا سیستم های خورشیدی بزرگ نصب شود. در امکان فضای سقف محدود، مونتاژ زمین می تواند راه حل برای نصب پنل ها بر روی زمین باشد. پایه های زمین از طریق ستون های بتنی یا پایه های بتنی متصل می شوند.

مجهز به سقف بالستیک

مجهز به سقف بالستیک معمولا شامل سینی های بالستیک است که از پلی اتیل ساخته شده اند و مواد بازیافتی که به جلوگیری از سوراخ کردن اجزای سقف کمک می کند. مونتاژ بالستیک برای برنامه های کاربردی با سقف های مسطح مانند پنل های خورشیدی برای ساختمان های تجاری ایده آل است. یکی از مزایای این مانت ها این است که آنها اجازه می دهد تا حداقل نفوذ سطح سقف. و حفظ یکپارچگی بام را حفظ می کند.

نصب سقف Flush

نصب سقف Flush اجازه می دهد تا پنل های خورشیدی به خانه ها در حالت امن نصب شود. آنها برای سقف های مختلف دارای زاویه های مختلف مانند پنل های خورشیدی یا ترمودینامیکی برای خانه ها مناسب هستند و اجازه می دهد تا از دست دادن حداقل با اتصال به قاب سقف موجود استفاده شود. مزیت این اسم ها این است که آنها دارای اجزای ضد آب هستند که به صورت منظم مهر و موم شده و بازرسی می شوند و اجازه می دهد پنل های خورشیدی بر روی سیلندر آسفالت، لرزش چوب، فلز و سقف تخته سنگ نصب شود.

سیستم ذخیره سازی باتری خورشیدی

برخی ممکن است در مورد اینکه چقدر یک سیستم ذخیره سازی انرژی خورشیدی هزینه می کند، ناراحت می شوند و سپس نمی توانند مزایایی را که ارائه می دهند نادیده بگیرند. با استفاده از سیستم ذخیره انرژی خورشیدی، شما می توانید انرژی اضافی را برای هر دو استفاده آینده ذخیره کنید یا آن را به شبکه بازگردانید تا پول بیشتری به دست آورید.

پیدا کردن پنل های خورشیدی مناسب می تواند زمان و فرآیند طولانی باشد. برای کمک به شما در این امر، ما قادر به ارائه پیشنهادات هستیم.

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
3.8 (5 رای)
, , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
کوره خورشیدی برای متمرکز کردن نور خورشید
نوشتهٔ بعدی
بازرسی پنل های خورشیدی با تصویربرداری حرارتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست