تولید انرژی خورشیدی برای تأمین سهم عمده انرژی پاک

تولید انرژی خورشیدی برای تأمین سهم عمده انرژی پاک

تولید انرژی خورشیدی برای تأمین سهم عمده انرژی پاک

فن آوری های تولید انرژی خورشیدی برای تأمین سهم عمده انرژی پاک و تجدید پذیر مورد نیاز در آینده اهمیت دارند زیرا آنها در هزینه های تکنولوژی تولید برق تجدید پذیر هستند. تولید برق خورشیدی پایدار و رقابتی با تولید برق فسیلی در دهه آینده می شود. تولید برق خورشیدی ثابت شده است که یکی از جذاب ترین گزینه ها برای تولید انرژی الکتریکی در حالت شبکه متصل و توزیع شده است. تولید انرژی خورشیدی می تواند توسط سیستم های فتوولتائیک (PV) و تمرکز نیروی خورشیدی (CSP) انجام شود. فن آوری های PV مانند سلول های تک و چند و بلوری، سلول های رنگی، حساسیت های رنگی ارگانیک / غیر ارگانیک و سلول های خورشیدی چند منظوره، به عنوان سیستم های تولید انرژی پشتیبان برای برنامه های کاربردی در مقیاس کوچک و رو به ، روند افزایشی را نشان می دهند. فن آوری های CSP مانند دیگهای خورشیدی، پارابولیک، بازتابنده های خطی فرسلین و برج های قدرت برای تولید مقادیر خورشیدی با استفاده از چرخه های قدرت / موتور در حال افزایش هستند. این مسئله ویژه در زمینه تولید انرژی خورشیدی عمدتا فن آوری های مختلف، مواد و استراتژی های کنترل برای تبدیل انرژی خورشیدی، ذخیره سازی انرژی، کنترل و اجرا است.

سیستم های مختلف خورشیدی PV جدید برای بهبود عملکرد و اثربخشی هزینه پیشنهاد شده است. توسعه مواد نقش مهمی در تولید انرژی خورشیدی قابل ملاحظه ایفا می کند. H. K. Jun و همکاران. الکترولیت پلی سولفید مناسب برای سلولهای خورشیدی با حساس کوانتومی CdSe پیشنهاد شده است. با استفاده از هفت لایه یونی سیلیکونی، چنین سیستم تولید کارایی ۱٫۴۱٪ را تولید می کند. ذخیره انرژی در سیستم های انرژی خورشیدی نقش حیاتی برای افزایش قابلیت اطمینان و عملیات طولانی دارد.

پیکربندی، هندسه و مواد بازتابنده در گیاهان CSP برای بهبود عملکرد نوری بسیار مهم هستند. H. Ma et al. یک بازتابنده مبتنی بر نقاط غشایی مثلثی برای طراحی نوری کنتراش خورشیدی را پیشنهاد کرد که ۸۳٫۶۳ درصد از بازده جمع آوری شعاع را بر روی یک دیسک شعاع ۱۵ سانتیمتری واقع در فوکوس قرار می دهد. انتخاب سیستم مناسب انرژی خورشیدی برای راهبردهای اجرا و کنترل بسیار مهم است. برای انتخاب سیستم های مناسب انرژی خورشیدی توسط M.-H. وانگ استراتژی های جدید و ابزارهای شبیه سازی برای طراحی یک میدان هلیستات در کارگاه برج های خورشیدی برای ارزیابی عملکرد نوری پیشنهاد شده است.

Hybridization نیروگاه های مبتنی بر سوخت فسیلی با انرژی خورشیدی می تواند قابلیت اطمینان و عملکرد تولید انرژی خورشیدی در مقیاس بزرگ را بهبود بخشد. تجزیه و تحلیل نشان داد که نیروگاه خورشیدی می تواند تا ۳۰ مگاوات برق برای ایستگاه فضایی ۶۰۰ مگاواتی برای عملیات مقرون به صرفه کمک کند. انجام تجزیه و تحلیل عملکرد ترکیبی PV-unitized سیستم سلول سوخت بازسازی در مناطق استوایی. پیاده سازی سیستم خورشیدی در بخش کشاورزی می تواند به تامین انرژی پایدار در مناطق روستایی دست یابد.
چکیده
بیشتر انرژی تولید شده در سطح جهانی از سوخت های فسیلی استفاده می کند که شامل انتشار دی اکسید کربن خطرناک محیط زیست و کاهش منابع سوخت فسیلی است. تنوع مداوم در قیمت سوخت، نگرانی عمده در مورد استفاده پایدار از آن برای نیازهای انرژی آینده را افزوده است. به منظور به حداقل رساندن تخریب محیط زیست در طول فرایند تولید انرژی به علت انتشار گازهای خطرناک، استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر می تواند استفاده از انرژی پاک و همچنین پایدار را داشته باشد. با توجه به تقاضای روزافزون انرژی پاک، افزایش شدید استفاده از انرژی خورشیدی که به طور طبیعی موجود است مشاهده شده است. در حال حاضر چند راه ممکن برای پیشرفت های تکنولوژیکی انرژی خورشیدی وجود دارد. برای به طور موثر استفاده از سیستم انرژی خورشیدی، نیاز به دانستن تکنولوژی و مناسب بودن آن با توجه به شرایط و ماهیت استفاده است. در این مقاله، فن آوری های مختلف انرژی خورشیدی مورد بررسی قرار گرفته است که می تواند برای تولید انرژی پایدار جهانی استفاده شود. تاکید اصلی بر فن آوری های خورشیدی فتوولتائیک (PV) و انرژی خورشیدی متمرکز (CSP) بوده است. انواع، مکانیزم، کارایی و هزینه های آنها مورد بحث قرار گرفته است. مشاهده شده است که PV خورشیدی بیشتر از نظر تجاری توسعه یافته است و تکنولوژی بالغ برای هر دو برنامه کاربردی کوچک و بزرگ مناسب است در حالی که تکنولوژی CSP با وجود گران بودن بازده اقتصادی بالاتر است و برای برنامه های کاربردی در مقیاس بزرگ مناسب است. هر تکنولوژی انرژی خورشیدی مزیت و ضعف خاص خود را دارد و استفاده ترجیحی آنها اساسا به شرایط ویژه و شرایط داده شده بستگی دارد. همچنین مشاهده شده است که انرژی خورشیدی، منبع انرژی ممتاز نسبتا پایدار در دسترس است، توانایی قابل ملاحظه ای برای افزایش نیازهای برق جهان دارد.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
نحوه انتخاب بهترین باتری برای یک سیستم انرژی خورشیدی
نوشتهٔ بعدی
چرا نیاز به اینورتر داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست