نیروگاه خورشیدی ۱٫۶ گیگاوات در بنگلادش

نیروگاه خورشیدی 1.6 گیگاوات در بنگلادش

نیروگاه خورشیدی ۱٫۶ گیگاوات در بنگلادش

بنگلادش در حال برنامه ریزی برای راه اندازی برخی پروژه های بزرگ نیروگاه خورشیدی، که بزرگترین در تاریخ آن است، به نظر می رسد که تنوع انرژی خود را افزایش دهد و خودکفایی در بخش انرژی را افزایش دهد.

بر اساس گزارش رسانه ها، اداره منطقه اقتصادی بنگلادش (BEZA) قصد دارد تا نیروگاه خورشیدی را راه اندازی کند که بزرگترین پروژه تولید انرژی خورشیدی در این کشور است. BEZA در حال مذاکره با POWERCHINA برای راه اندازی یک پارک انرژی خورشیدی با ظرفیت ۱ گیگاوات است. انتظار می رود BEZA چهارمین ظرفیت را در اختیار داشته باشد، در حالی که POWERCHINA احتمالا تعادل را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاري رويترز، BEZA قصد دارد تا بخشي از زمين را به بخش برقي بنگلادش اختصاص دهد تا ۶۰۰ مگاوات برق پارك خورشيدي را راه اندازي كند.

بنگلادش تقریبا هیچ پروژه انرژی خورشیدی ندارد و بخش برق آن به شدت به فن آوری های انرژی حرارتی تقلیل می یابد. علاوه بر این کشور نیز وابسته به واردات برق از هند همسایه است.

دولت گام هایی برای جذب سرمایه گذاری خارجی در بازار انرژی خورشیدی گرفته است اما پیشرفت های زیادی در مورد این طرح ها تاکنون گزارش نشده است.

یک شرکت تابعه SunEdison قرارداد با دولت بنگلادش برای ایجاد یک پروژه نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ مگاوات امضا کرد. توافق نامه خرید انرژی برای این پروژه توسط نیروگاه خورشیدی جنوبی امضا شد. این شرکت با همکاری یک شرکت محلی – Midland Power – که این پروژه ۲۰٪ سهام را در این پروژه دارد، این پروژه را راه اندازی خواهد کرد.

وضعیت این پروژه با توجه به ورشکستگی SunEdison ناشناخته است. هیچ گزارش ای در مورد شرکت هایی که جایگزین SunEdison در مشارکت با Midland Power نیستند، گزارش نشده است.

در سال ۲۰۱۵، SkyPower اعلام کرد که قصد دارد ۲ گیگابایت انرژی خورشیدی را در پنج سال آینده در بنگلادش تولید کند که نشان دهنده سرمایه گذاری ۴٫۳ میلیارد دلار است. این شرکت همچنین اعلام کرد که ۱٫۵ میلیون صندوق خورشیدی SkyPower Home را به مردم بنگلادش در طی پنج سال آینده هدایت می کند. “چارلز کوهن، افسر تجاری SkyPower، گفت:” سرمایه گذاری ۴٫۳ میلیارد دلاری SkyPower در بیش از ۴۲۰۰۰ کل سال کار در بنگلادش ایجاد خواهد شد و شامل ۵۰۰ مگاوات تاسیسات ساخت و ساز می شود. ”

مالک بزرگترین پروژه انرژی خورشیدی هند، Adani Green Energy، اخیرا قصد خود را برای راه اندازی پروژه های بزرگ انرژی خورشیدی در بنگلادش اعلام کرده است. این شرکت جزئیاتی را به اشتراک نگذاشت اما به احتمال زیاد توسط تعرفه های خوراک بالا موجود در بنگلادش جذب خواهد شد.

این و برنامه های اخیر، توسط محیط زیست مورد استقبال قرار گرفتند که به شدت از دولت بنگلادش برای برنامه های خود برای ایجاد یک نیروگاه بزرگ بر اساس زغال سنگ در محیط زیست Sundarbans انتقاد کردند. بنگلادش برنامه های خود را برای ایجاد یک نیروگاه زغال سنگ ۱۳۲۰ مگاوات در بزرگترین جنگل های جنگلی جهان اعلام کرده است.

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
کارآمد ترین خودرو در جهان توسط خورشید
نوشتهٔ بعدی
ایران و آلمان پروژه مشترک نیروگاه خورشیدی در کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست