اجزای اصلی یک نیروگاه خورشیدی

اجزای اصلی یک نیروگاه خورشیدی

نیروگاه خورشیدی اجزای اصلی یک نیروگاه خورشیدی:

 

پنل های خورشیدی

پنل های خورشیدی

اکثر پنل های خورشیدی مدرن از بسیاری از سلول های سیلیکونی و یا سلول های فتوولتائیک (PV) ساخته شده اند که برق مستقیم (DC) را از نور خورشید تولید می کنند. سلول های PV فرد با یکدیگر درون پانل خورشیدی مرتبط هستند و با استفاده از کابل ها به پانل های مجاور متصل می شوند. نکته: انرژی نور یا تابش نور است، نه گرما، که در سلولهای فتوولتائیک برق تولید می کند.

پانل های خورشیدی که به عنوان ماژول های خورشیدی شناخته می شوند، معمولا در کنار رشته ها برای ایجاد یک آرایه خورشیدی نصب می شوند.

پنل های خورشیدی می توانند در طول آب و هوای ابری تولید انرژی کنند اما مقدار انرژی بستگی به “ضخامت” و ارتفاع ابرها دارد که تعیین می کند که نور پراکنده می تواند عبور کند. مقدار انرژی نور به عنوان تابش خورشید شناخته می شود و معمولا در طول روز با استفاده از اصطلاح Peak Sun Hours (PSH) به طور میانگین به طور متوسط می باشد. برای مکان و در نظر گرفتن جهت و زاویه شیب پنل های خورشیدی.

پانل های خورشیدی می توانند در طول آب و هوای  ابری تولید انرژی کنند اما مقدار انرژی بستگی به “ضخامت” و ارتفاع ابرها دارد که تعیین می کند که چرا نور پراکنده می تواند عبور کند. مقدار انرژی نور به عنوان تابش خورشید شناخته می شود و معمولا در طول روز با استفاده از اصطلاح Peak Sun Hours (PSH) به طور میانگین به طور متوسط می باشد. برای مکان و در نظر گرفتن جهت و زاویه شیب پانل های خورشیدی.

جهت مشاهده محصولات پنل های خورشیدی آرانیرو کلیک نمائید.

 

 

اینورتر خورشیدی

اینورتر خورشیدی

پنل های خورشیدی برق DC تولید می کنند که باید برای استفاده در خانه ها و کسب و کارها به برق متناوب (AC) تبدیل شود. این نقش اینورتر خورشیدی است. در یک سیستم اینورتر رشته، پنل های خورشیدی با هم در یک سری قرار می گیرند و برق DC به یک اینورتر تبدیل می شود که قدرت DC را به برق AC تبدیل می کند. در یک سیستم میکرو اینورتر، هر پانل خورشیدی دارای این میکرو اینورتر است که به سمت پشت پنل وصل شده است. پنل خورشیدی هنوز هم DC تولید می کند، اما به جای AC بر روی سقف تبدیل می شود و مستقیم به سوئیچ الکتریکی تغذیه می شود. جهت مشاهده محصولات اینورتر خورشیدی آرانیرو کلیک نمائید.

 

توزیع برق

(مصرف الکتریسیته) برق AC از اینورتر به سوئیچینگ فرستاده می شود که در آن به مدارهای مختلف و لوازم خانگی در خانه شما نیاز دارد که نیاز به برق دارند. هر گونه برق اضافی تولید شده توسط منظومه شمسی، اگر به سیستم off-gried  و یا ترکیبی متصل هستید، به شبکه برق یا یک سیستم ذخیره باتری ارسال می شود. سیستم های ترکیبی می توانند برق اضافی را صادر و انرژی اضافی را در یک باتری ذخیره کنند.

همچنین سیستم های پیشرفته تر اینورتر وجود دارد که از optimisers قدرت برق متصل به پشت هر پنل خورشیدی استفاده می کنند. Optimisers قدرت قادر به نظارت و کنترل هر پنل  به صورت جداگانه هستند و اطمینان حاصل می کند که هر پانل در حداکثر کارایی در تمامی شرایط کار می کند.

 

سه نوع اصلی از سیستم های انرژی خورشیدی :

۱٫ On-grid 

۲٫ off-grid – همچنین به عنوان یک سیستم قدرت مستقل (SAPS) شناخته شده است

۳٫ هیبرید – ذخیره انرژی خورشیدی همراه با شبکه اتصال

, , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
پمپ های خورشیدی برای کشاورزی و آبیاری
نوشتهٔ بعدی
سرمایه گذاری کره جنوبی نیروگاه خورشیدی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست