بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران

بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران

بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران

خبرگزاری مهر گزارش داد که ایران رسما بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور را در ۲۷ اوت – مالارد – که در استان البرز مرکزی قرار دارد، به طور رسمی افتتاح کرده است

این واحد ظرفیت تولید ۵۱۴ کیلووات ساعت برق را دارد که دو برابر بیشتر از ظرفیت دومین نیروگاه خورشیدی کشور است. ظرفیت تولید نیروگاه خورشیدی شیراز ۲۵۰ کیلووات ساعت است.

حمید کچینیان، وزیر انرژی ایران، قبلا گفته است که این کشور وام را تقریبا نصف هزینه ساخت نیروگاه های تجدید پذیر را به بخش خصوصی اختصاص خواهد داد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تهران، سید حسین حسینی، در ۱۹ می گفت که ایران قصد دارد تا برخی از پنل های خورشیدی را با ظرفیت تولید ۴۸۵ مگاوات برق بسازد.

وی گفت: “توسعه انرژی های تجدید پذیر بویژه انرژی خورشیدی، اولویت اصلی کشور است.”

وی گفت: “ایران پتانسیل بالایی برای انرژی خورشیدی دارد و توضیح می دهد که ظرفیت تولید انرژی خورشیدی ترکیه در حال حاضر ۸۲ برابر بیشتر از ایران است.

همایون حری مدیر اجرایی شرکت انتقال و توزیع برق ایران (توانیور) در ماه نوامبر گفت که ایران در حال حاضر ۱۴مین بزرگترین مالک جهان از نیروگاههای خورشیدی است.

او گفت: “کل پتانسیل کشور برای تولید انرژی خورشیدی و باد حدود ۴۰ میلیون و ۱۰۰ هزار مگاوات ساعت تخمین زده می شود.”

هاشم فلاحاتانی، معاون وزیر انرژی ایران، در ۲۶ فوریه اعلام کرد که بودجه این کشور در سال جاری در انرژی تجدید پذیر سرمایه گذاری ۱۲۰ تریلیون ریال (حدود ۴ میلیارد دلار بر مبنای نرخ ارز دلار در بازار آزاد) است.

فلاحاتانیان گفت: “میزان ذکر شده در پروژه های مختلف مانند ساخت نیروگاه های جدید، بهینه سازی نیروگاه های موجود و بهینه سازی مصرف سرمایه گذاری خواهد شد.”

وی گفت: “در شش ماه گذشته، وزارتخانه ۱۰۰ تریلیون ریال را به ارزش قراردادهایی با بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه های خورشیدی و باد تأسیس کرده است.”

ظرفیت تولید برق کشور در حال حاضر بیش از ۷۰ گیگاوات است.

ایران در حال حاضر قدرت را با ترکیه، ارمنستان، ترکمنستان، آذربایجان، پاکستان، افغانستان، سوریه و عراق معامله می کند.

ایران به دنبال تبدیل شدن به صادر کننده اصلی منطقه برق است و بیش از ۱٫۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری برای ساخت سه نیروگاه جدید به خود اختصاص داده است.

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
سقف های سبز کارایی پنل خورشیدی را بهبود می بخشد
نوشتهٔ بعدی
آبگرمکن خورشیدی و اجزای اصلی آب گرمکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست