پروژه های برتر انرژی خورشیدی در دهلی و هند

پروژه های برتر انرژی خورشیدی در دهلی و هند

پروژه های برتر انرژی خورشیدی در دهلی و هند

کشور هند در نزدیکی استوا قرار دارد، در تمام طول سال نور خورشید دریافت می کند. با توجه به موقعیت منحصر به فرد آن در جهان، هند توان بالقوه ای برای استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان یک شکل جایگزین انرژی دارد.

دولت هند اقدامات اولیه را برای تبدیل هند به یک کشور خورشیدی انجام داده است.

همه این مراحل از پروژه هایی که در سراسر هند انجام شده کاملا مشهود است. اولین و شاید جاه طلبانه ترین پروژه دولت هند، ۱۷۵ گیگاوات از ظرفیت عملیاتی انرژی خورشیدی تجدیدپذیر (بیشتر انرژی خورشیدی) تا مارس ۲۰۲۲ است. برای رسیدن به این هدف، ابتدا هدف ۱۰۰ گیگاوات از ظرفیت انرژی خورشیدی تجدیدپذیر نصب شده است هند در ماه ژوئیه ۲۰۱۷ ظرفیت تولید انرژی تجدیدپذیر حدود ۵۸ گیگاوات را به خود اختصاص داده است.

برنامه عملیاتی که سه سال از زمان حال ادامه دارد، همچنین به دنبال کمک از شرکت انرژی خورشیدی هند برای توسعه راه حل های ذخیره سازی قابل توجه برای انرژی خورشیدی است. این امر باعث کاهش هزینه های تولید انرژی اضافی خواهد شد که به علت مشکل فنی در ادغام شبکه ها اتفاق می افتد. در سناریوی فعلی، کمبود ظرفیت انتقال، پروژه های انرژی خورشیدی و باد را مجبور به کاهش تولید و یا به طور کامل تعطیل کرده است.

بهره برداری از انرژی خورشیدی

هند پیشگام در زمینه بهره برداری از انرژی خورشیدی بوده است. این نشان از این واقعیت است که هند اکنون بزرگترین نیروگاه خورشیدی در جهان است که در یک مکان واحد قرار دارد. نیروگاه خورشیدی در کمیته تامیل نادو واقع شده و ظرفیت ۶۴۸ مگاوات دارد. این مساحت بیش از ۱۰ کیلومتر مربع است. آنچه جذابتر است این واقعیت است که در مدت کوتاهی فقط هشت ماه کامل شد. این گیاه ظرفیت شارژ پنل های خورشیدی خود را دارد و هر روز توسط یک سیستم رباتیک به صورت خودکار تمیز می شود. علاوه بر این، این کارخانه ظرفیت تولید برق برای ۱۵۰۰۰۰۰ خانه را دارد.

 

افتتاح اولین قطار خورشیدی

افتتاح اولین قطار خورشیدی

افتتاح اولین قطارخورشیدی (واحد دیزل الکتریکی چندگانه) در هند، نشان از پیشرفت هند در تصویب انواع انرژی خورشیدی تجدید پذیر در جنبه های زندگی روزمره است. این قطار در تاریخ ۱۴ ژوئیه سال جاری به نمایش گذاشته شد و از سارای روهیله در دهلی نو تا فرخ ناگار در هاریانا اجرا خواهد شد. قطار با مجموع ۱۶ پنل خورشیدی، هر کدام دارای ظرفیت تولید ۳۰۰ وات، نصب شده است.

این اولین بار در جهان است که پانل های خورشیدی به عنوان شبکه در راه آهن استفاده می شود. قطار نیز دارای قدرت بازگشت است و می تواند برای سه روز مستقیم باتری اجرا شود.

مفهوم وسیله نقلیه الکتریکی بسیاری را جذب کرده و استفاده از انرژی خورشیدی یکی از راه هایی است که امکان پذیر است. شركت چند ملیتی ABB در حال ساختن ایستگاه های شارژ ۴۵۰۰ EV (وسیله نقلیه الکتریکی) در سراسر هند است. این ایستگاه های شارژ انرژی خورشیدی را فعال خواهد کرد و برای هزینه های بسیار ارزان قیمت EV به دسترس خواهد بود. انتظار می رود که گسترش تهاجمی در بخش خودروهای الکتریکی توسط نقشه راه بلندپروازانه اعلام شده توسط کمیسیون برنامه ریزی هند، NITI Aayog، هدایت شود. انتظار می رود این امکانات در هند به عنوان بخش بزرگی از سرخپوستان را از حمل و نقل عمومی کمک زیادی کند.

پتانسیل بسیار زیاد تولید برق خورشیدی در هند همچنین برخی از بزرگترین شرکت های سراسر جهان را جذب کرده است. موتور، یک کنگلومرا قدرت فرانسه تصمیم گرفته است حداقل یک میلیارد دلار (۶۵۰۰ کوروس) را در بخش خورشیدی هند طی پنج سال آینده سرمایه گذاری کند.

کنگلومرا فرانسه در حال حاضر یک پروژه خورشیدی ۲۵۰ مگاواتی را در NTPC برگزار کرده است که در مارس ۲۰۱۷ در پارک خورشیدی کاداپا در آندرا پرادش برگزار شد. همچنین در اواخر سال جاری، ۱۴۰ مگاوات در یکی دیگر از مزایای NTPC در پارک بادهلا خورشیدی راجستان به دست آمد. EDF رقیب اصلی Engie، که به طور کامل متعلق به دولت فرانسه است، همچنین قصد دارد تا ۲۰۰۰ مگاوات در هند با هزینه ای حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند. چنین ارتباطی بین هند و فرانسه به عنوان شرکای تجاری در فن آوری های خورشیدی است که امانوئل مکرن، رئیس جمهور فرانسه، در ماه دسامبر آینده در اجلاس سران اتحاد بین الملل خورشیدی شرکت می کند، پس از آن انتظار می رود که توافق های تجاری متعددی را با هند درباره انرژی خورشیدی امضا کند. نه تنها فرانسه، بلکه ژاپن، اقتصاد پیشرو در آسیا نیز با استفاده از انرژی خورشیدی با هند موافقت کرده است. هیتاچی، یک MNC پیشرو با ریشه های آن در ژاپن، به شرکت تابعه خود هند دستور داد تا راه حل های خورشیدی دیگری را برای دیگر شرکت های ژاپنی در کشور ارائه دهد. انتظار می رود حدود ۴۰۰ شرکت ژاپنی برای راه حل های پشت بام های ارائه شده توسط هیتاچی برای اجرای کارخانه های خود اقدام کنند.

استفاده از انرژی خورشیدی، با استفاده از مترو جدید Kochi در ایالت کرالا، به تازگی آغاز شده است و ۲۵٪ از نیازهای کل انرژی آن تنها با انرژی خورشیدی تامین می شود. سیستم متروی Kochi تنها سومین سیستم مترو در کشور است که از انرژی خورشیدی برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می کند، دو شهر دیگر شهرهای هند در دهلی و بمبئی است. اما چه چیزی باعث می شود سیستم متروی Kochi متفاوت از بقیه باشد، این است که تمام ۲۲ ایستگاه و کابینت آشپزخانه روی زمین نصب شده اند. ظرفیت تجمعی این سیستم ها تقریبا ۴ مگاوات است و تا حدی از اکتبر استفاده می شود. علاوه بر این، مترو کوهی هیچ سرمایه گذاری قابل توجهی از قبل نداشت، چرا که سازمان های متعددی برای تأمین بودجۀ پروژه کمک می کردند. دهلی مترو با امضای قرارداد خرید برق با یکی از ارزانترین پروژه های انرژی خورشیدی هند، پارک خورشیدی روا در مادایا پرادش، قدم بعدی را برداشته است. این امر مترو را قادر می سازد که حدود ۲۰۰ مگاوات برق را به مدت ۲۵ سال با تعرفه های متوسط Rs تامین کند. ۳٫۳۰ / kWh، که به نوبه خود آن را ارزان تر از گزینه های حرارتی آن است.

انرژی خورشیدی، روزی دور نیست که هند تبدیل به بزرگترین ملت خورشیدی در جهان شود .
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
4.5 (2 رای)
, , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
انرژی پاک (انرژی تجدیدپذیر) چیست ؟
نوشتهٔ بعدی
تولید برق با پنل خورشیدی در آب و هوای بارانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست