چگونگی تجزیه و تحلیل لبه، در یک آینده قابل نیرگاه خورشیدی تجدید پذیر

نیروگاه خورشیدی تجدیدپذیر

چگونگی تجزیه و تحلیل لبه، در یک آینده قابل نیرگاه خورشیدی تجدید پذیر

با وجود خروج ایالات متحده از موافقتنامه آب و هوا پاریس، دولت ها و شرکت های دولتی همچنان به دنبال انرژی های تجدید پذیر برای تأمین انرژی آینده ما هستند. به طور مشابه، اتحادیه اروپا تعدادی از ابتکارات را با هدف کاهش گازهای گلخانه ای، بهبود بهره وری انرژی و تولید انرژی بیشتری از منابع تجدید پذیر تا سال ۲۰۲۰ برای دستیابی به اهداف آب و هوا و انرژی خود اتخاذ کرده است. حتی در کشورهای در حال توسعه برای منابع محدود، پانل های خورشیدی در حال حاضر با قرار دادن پشت بام های ساختمان در یک درایو برای مبارزه با وابستگی به انرژی وارداتی و نفت است.

اما آیا مدیریت یک مزرعه بادی در دریای شمال یا گرفتن انرژی نیروگاه خورشیدی تجدید پذیر در صحرای نوادا، اپراتورهای برق همچنان به چالش های مشابه دست می یابند – دسترسی به منابع نیروگاه خورشیدی  تجدید پذیر، نگهداری دارایی و امنیت دستگاه.تغییرات طبیعت مادران به سادگی غیرممکن است. در دسترس بودن انرژي نیروگاه خورشيدی تجدید پذیر و باد ممکن است غالبا بيش از هر زماني باشد، اما آنها ثابت نيستند. بنابراین، ارائه دهندگان انرژی نیروگاه خورشیدی تجدید پذیر باید در لحظه ای متوجه باشند که می توانند پیش بینی، ذخیره و یا تغییر مسیر مصرف انرژی نیروگاه خورشیدی تجدید پذیر داشته باشند.

نگهداری از نیروگاه خورشیدی تجدید پذیر دارایی کلیدی است

همچنین هزینه های قابل توجهی در ارتباط با بهره برداری و نگهداری دارایی هایی که انرژی های نیروگاه خورشیدی تجدید پذیر تولید و هدایت می شوند وجود دارد که برای حصول اطمینان از پایداری حیاتی است. انقلاب های ثابت توربین بادی و قرار گرفتن در معرض پانل های خورشیدی به گرمای شدید منجر به فرسایش این سیستم ها می شود. اگر به درستی نگهداری نشود هزینه های تعمیر یا جایگزینی چنین دارایی های بحرانی می تواند شدید باشد

به همین علت، انتقال قدرت قابل اعتماد و نگهداری دارایی اولویت های اصلی برای ارائه دهندگان انرژی است. همانطور که بخش انرژی به نظر می رسد هزینه های بالقوه را کاهش می دهد و راه های جدیدی برای ایجاد شبکه های انعطاف پذیر ایجاد می کند، آنها با کمک یک موج جدید فناوری – تجزیه و تحلیل لبه کار می کنند.

تجزیه و تحلیل لبه شامل گرفتن، نظارت و تجزیه و تحلیل داده ها به منظور تشخیص الگوهای به طور فعال است، ارائه شرکت ها با اطلاعات مفید برای مدیریت بهتر عملیات متصل شده خود را. با استفاده از فرایندهای تجزیه و تحلیل در “لبه” شبکه ها (یا نقطه ای که داده ها تولید و جمع آوری می شوند)، شرکت ها اطلاعات را از لحاظ زمان واقعی از دستگاه های متصل دریافت می کنند و میزان داده هایی را که به ابر ترافیک می کنند کاهش می دهد. این کمک می کند تا صرفه جویی در انتقال داده ها، کمک به نگرانی های پهنای باند عمومی و سرعت زمان بینش را افزایش دهد.

بزرگترین وعده تجزیه و تحلیل لبه ممکن است توانایی خود را برای ارائه دهندگان انرژی با بینش به آنچه که ممکن است اتفاق می افتد به هر دارایی داده شده در یک زمان خاص، در نتیجه افزایش توانایی انجام تعمیر و نگهداری پیش بینی. خرید و نگهداری تجهیزات سرمایه گذاری قابل توجهی برای هر شرکت است، اما تعمیرات و یا جایگزینی از دارایی های تولید انرژی پس از آن که عملکرد نامناسب می تواند به طور غیرمستقیم هزینه های عملیاتی را افزایش دهد.

در صنایع پرقدرت، تعیین اینکه چه اتفاقی افتاده پس از این واقعیت ممکن است خیلی کم باشد، خیلی دیر شده است. سیستم عامل Edge Analytics اکنون برای کمک به شرکت ها فورا تشخیص الگوهای، پیش بینی زمانی که خرابی ممکن است اتفاق می افتد، و قبل از اینکه آن را شکست بخورد، تجهیزات را خاموش می کند. اپراتورها با ادغام تجزیه و تحلیل لبه به سیستم های مانند گیاهان برق آبی و یا توربین های بادی قادر به نظارت بر مسائل در زمان واقعی و کاهش اختلالات تولید و هزینه های کلی، و همچنین بهینه سازی عملیات خدمات زمینه.

تجزیه و تحلیل لبه نیز ارائه دهندگان انرژی را قادر می سازد به دقت پیش بینی مقدار انرژی را به شبکه های برق هدایت می شود و یا ذخیره شده برای استفاده های بعدی. برای اطمینان از عملکرد بیشتر به عنوان شرایط محیطی متفاوت، زیرساخت های موجود را می توان با تجزیه و تحلیل لبه به طوری که آب و برق می تواند بیشتر انرژی های نیروگاه تجدید پذیر را در یک شبکه برق ادغام، کمک به کاهش انتشار کربن در حالی که بهبود تولید انرژی پاک است.

درباره امنیت نیروگاه خورشیدی تجدید پذیر سایبر چیست؟

اما با توجه به اینکه بخش انرژی نیروگاه خورشیدی تجدید پذیر در حال ارتقاء دیجیتالی با استفاده از یک شبکه گسترده از سنسورها، داده های بزرگ و شبکه هایی است که انتقال انرژی های نیروگاه  تجدید پذیر را تامین می کند، آنها نیز در معرض انواع جدیدی از چالش های امنیتی قرار دارند که می تواند منجر به از دست رفتن کنترل تجهیزات کلیدی باشد..

 

شرکت های انرژی در معرض تهدید جدی قرار گرفته اند. براساس یافته های مریخ مایکروسافت، Global Cyber ​​Risk  Perception Survey، “۷۶ درصد از مدیران انرژی، بی نظمی کسب و کار (BI) را به عنوان تاثیرگذار ترین سناریو از دست دادن سایبر برای سازمان هایشان، نشان دادند و نه تنها تهدید رو به رشد تهدیدات اینترنتی برای صنعت انرژی نیروگاه تجدید پذیر، بلکه تأثیر رو به رشد هرگونه وقفه کسب و کار بر تولید و درآمد نیز داشته باشد. ”

 

با استفاده از قابلیت های آن برای شناسایی الگو و تشخیص آنومالی، تجزیه و تحلیل در لبه می تواند ترافیک شبکه غیر طبیعی را تشخیص و کاهش دهد و تهدید کننده ارائه دهنده انرژی به حمله است. اکنون که شرکت ها بیشتر از همیشه متصل هستند، منطقی است که در تجزیه و تحلیل لبه به عنوان یک خط دفاع در برابر بازیگران بدوی سرمایه گذاری شود

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
ذخیره انرژی در کالیفرنیا در حال حاضر برای به دست آوردن چطور است؟
نوشتهٔ بعدی
نسل انعطاف پذیر و قابل حمل برق خورشیدی در اینجاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست