کارآمدترین پنل خورشیدی که تاکنون ساخته شده

کارآمدترین پنل خورشیدی که تاکنون ساخته شده این کارآمدترین پنل خورشیدی که تاکنون ساخته شده است دانشمندان یک سلول خورشیدی را طراحی کرده اند که از فناوری های نوآورانه ای که قادر به جذب بخش های بیشتری از طیف خورشیدی است،

کارآمدترین پنل خورشیدی که تاکنون ساخته شده

این کارآمدترین پنل خورشیدی که تاکنون ساخته شده است

دانشمندان یک سلول خورشیدی را طراحی کرده اند که از فناوری های نوآورانه ای که قادر به جذب بخش های بیشتری از طیف خورشیدی است، کارآمدتر از دیگر محصولات موجود در بازار است. نوآوری هایی مثل این برای کاهش اثرات تغییرات اقلیمی ضروری است.

پنل خورشیدی آینده
دانشمندان یک سلول خورشیدی را طراحی کرده اند که توانایی تبدیل نور مستقیم خورشید به برق را با بهره وری ۴۴٫۵ درصد دارد و این باعث می شود که این پتانسیل سازنده ترین سلول خورشیدی در جهان باشد. تکنولوژی فعلی خورشیدی فقط برق را با حداکثر بهره وری حدود ۲۵ درصد تبدیل می کند. سلول چشمگیر با انبساط لایه های چندگانه سخت افزار خورشیدی به یک سلول تک کار می کند، که هر یک از جنبه های مختلف طیف خورشیدی را جذب می کند.

این فناوری جدید در مقایسه با سایر سلول ها در دو دیدگاه ابتکاری است. اولا، از چاپ انتقال استفاده می کند، که دانشمندان را قادر به جمع آوری قطعات با دقت بالا می کند. دوم، این مواد از مواد مشتق شده از زیردریا گالیم آنتیمئید (GaSb) استفاده می کنند که معمولا برای لیزر مادون قرمز و فتوتراپی برای جذب هر بخشی از نور مستقیم خورشید استفاده می شود.

Matthew Lumb، نویسنده اصلی در این مطالعه، اظهار داشت که “دستگاه جدید ما قادر به باز کردن انرژی ذخیره شده در فوتون های طولانی مدت که در سلول های خورشیدی متعارف گم شده اند، باز می شود و به همین دلیل مسیری را برای تحقق بخشیدن به نهایی چند جانبه ی خورشیدی فراهم می کند

انقلاب خورشیدی
همانطور که با هر قطعه ای از تکنولوژی تبدیل انرژی، برای به حداکثر رساندن مقدار تولید انرژی، می توانیم مقدار مبدل ها را افزایش دهیم یا کارایی خود مبدل ها را افزایش دهیم. اگر این تکنولوژی افزایش یابد، پانل های خورشیدی تقریبا نیمی از فضا را برای تولید همان مقدار انرژی به عنوان سیستم در حال حاضر به دلیل بهره وری بیشتر آنها نیاز دارد.

انرژی خورشیدی در حال حاضر برای مقدار قابل توجهی از انرژی تولید شده در سراسر جهان به حساب می آید، و همواره ارزان تر است. بنابراین، مهم است که همچنان به یافتن راه هایی برای ایجاد انرژی خورشیدی بیشتر و موثرتر برسیم تا بتواند انرژی بر پایه سوخت فسیلی را پیش برد و تبدیل به یک منبع انرژی سبز شود که قادر به کمک به سیاره ماست.

جهت مشاهده محصولات پنل خورشیدی کلیک نمایید.
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (1 رای)
, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
اجاق گاز خورشیدی
نوشتهٔ بعدی
۵۲۰ نیروگاه خورشیدی کمیته امداد کرمان بهره برداری رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست