ماژول‌های خورشیدی هوشمند

ماژول‌های-خورشیدی-هوشمند

ماژول‌های خورشیدی هوشمند

چندین کمپانی شروع به گنجاندن الکترونیک در ماژول‌های PV خود کرده‌اند. این کار، اجرای ردیابی نقطه توان را به ماکزیمم می‌رساند (برای هر ماژول) و اندازه‌گیری داده‌های عملکرد را برای نظارت و کشف خطا در سطح ماژول، ممکن می‌سازد. برخی از این راه حل‌ها، از بهینه‌سازهای توان بهره می‌گیرند. تکنولوژی تبدیل DC – به – DC برای به حداکثر رساندن بار توان حاصل از سیستم‌های فتوولتاییک خورشیدی ۱۰ اختراع شده‌اند.

این الکترونیک می‌تواند تأثیرات سایه را جبران کند وقتی که سایه روی یک قسمت از ماژول می‌افتد، خروجی الکتریکی یک یا چند زنجیره از سلول‌های ماژول به صفر می‌رسد، ولی خروجی کل ماژول به صفر کاهش نمی‌یابد. عملکرد ماژول و پیر شدن آن: عملکرد ماژول معمولاً تحت شرایط تست استاندارد (STC) درجه‌بندی می‌شود.

تشعشع یا تابش ۱۰۰۰ W/m^۲، طیف خورشیدی AM I.5 و دمای ماژول ۲۵°C. ویژگی‌های الکتریکی شامل توان نامی، ولتاژ مدار باز، جریان مدار کوتاه، ولتاژ توان ماکزیمم، جریان توان ماکزیمم، توان پیک یا اوج و بازده ماژول می‌باشد. ولتاژ نامی به ولتاژ باتری اطلاق می‌شود که ماژول با آن ولتاژ بهترین تناسب را با باتری پیدا می‌کند: این واژه از زمانی که ماژول‌های خورشیدی فقط برای شارژ باتری به کار می‌رفتند، باقی‌مانده و به کار رفته‌است.

خروجی ولتاژ واقعی ماژول تغییر می‌کند مثلاً روشنایی، دما و شرایط بار تغییر می‌کنند، بنابراین هرگز ولتاژ خاصی وجود ندارد که ماژول با آن کار کند. ولتاژ نامی به کاربران کمک می‌کند تا آن‌ها مطمئن شوند که ماژول با یک سیستم داده شده، سازگار است.

ولتاژ مدار باز یا VOC، ولتاژ ماکزیممی است که ماژول می‌تواند هنگام اتصال با یک مدار یا سیستم الکتریکی تولید کند. VOC را می‌توان با ولت‌متری که مستقیماً به یک پایانه روشن ماژول وصل شده یا به کابل جدا (قطع شده) متصل شده، اندازه‌گیری کرد.

درجه توان اوج، WP، خروجی ماکزیمم تحت شرایط تست استاندارد است. معمولاً ماژول‌هایی با اندازه تقریبی ۱X2 متر یا ۲X4 پا، هستند از میزان پایین ۷۵watt تا ۳۵۰watt، بسته به راندمانشان، دامنه دارند. در زمان تست، ماژول‌های تست براساس نتایج تستشان، می‌شوند. مثلاً یک سازنده می‌تواند ماژول‌هایش را در افزایش‌های ۵ وات، درجه‌بندی کند یا آن‌ها را به صورت ۳ – / + %، ۵ – / + %، ۰ – / ۳ + %، ۰ – / ۵ + % درجه‌بندی کرد. ماژول‌های خورشیدی باید در مقابل باران، تگرگ، برف سنگین و سیکل‌های گرما و سرما طی سال‌های بسیار، مقاوم باشند. بسیار از سازندگان ماژول سیلیکون کریستالی، ضمانتی / گارانتی را ارائه می‌دهند که تولید الکتریکی را به مدت ۱۰ سال با خروجی درجه‌بندی شده توان – ۹۰٪ – و عمر ۲۵سال با خروجی ۸۰٪، گارانتی می‌کنند.

منبع: ویکی پدیا

درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (2 رای)
, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
تأمین ۲۰ درصد برق مصرفی ارگان های عمومی و دولتی
نوشتهٔ بعدی
درخت خورشیدی در اتریش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست