مزارع خورشیدی چه هستند و چقدر هزینه می کنند ؟

مزارع-خورشیدی

مزارع خورشیدی چه هستند؟

” مزارع خورشیدی”، همچنین به عنوان یک نیروگاه فتوولتائیک شناخته می شود، به طور معمول به یک آرایه خورشیدی غیرمتمرکز خورشیدی معروف به منظور تامین شبکه برق اشاره دارد.

اکثر این آرایه های عظیم متعلق به خدمات آب و برق هستند و صرفا یک دارایی دیگر برای این ابزار برای تامین قدرت در املاک در منطقه پوشش خود هستند. با این حال، درک گسترده ای از مزارع خورشیدی  می تواند شامل دیگر آرایه های خورشیدی نصب شده به اندازه کافی بزرگ برای تامین قدرت برای بسیاری از خانوارها.

این مفهوم کلی مزارع خورشیدی  می تواند با هر دو جامعه مسکونی خورشیدی و مقیاس بزرگ خورشیدی همراه  باشد. در این مقاله، انواع مختلف مزارع خورشیدی، چقدر هزینه و نحوه شروع آن توضیح خواهیم داد.

مزارع خورشیدی و جامعه خورشیدی

ایده جامعه خورشیدی در سال های اخیر از بین رفته است، زیرا بیشتر صاحب خانه ها متوجه شده اند که می توانند بدون قرار دادن پانل های خورشیدی روی سقف فیزیکی خود، از خورشید استفاده  کنند. یک پروژه خورشیدی در جامعه که گاهی اوقات به عنوان یک «باغ خورشیدی» یا بدون خورشید شناخته می شود، یک نیروگاه خورشیدی است که برق آن بیش از یک خانواده مشترک است.

از نظر بصری، این باغ های خورشیدی شباهت زیادی به مزارع خورشیدی دارد، اما اغلب آنها کوچکتر هستند. مشتریان می توانند سهم یک باغ خورشیدی را بخرند و بخشی از مجموع آرایه را بخرند یا از سیستم منظومه شمسی انرژی خود را اجاره دهند و به طور معنی داری پرداخت ماهیانه خود را با پرداخت ماهیانه جامعه خورشیدی، که معمولا با قیمت پایین تر جایگزین می کنند .

 

مزارع خورشیدی چقدر هزینه می کنند؟

مزارع خورشیدی در مقیاس ابزار معمولا حداقل ۱ مگاوات (مگاوات) است که یک نیروگاه قادر به تامین حدود ۲۰۰ خانواده است. گرچه هزینه براساس تعدادی از عوامل مانند موقعیت مکانی و ساعات نور آفتاب در دسترس است، ارائه دهندگان خدمات تجاری، اولین خورشیدی اعلام کرده است که هزینه هر وات برای نصب و راه اندازی خورشیدی در این مقیاس حدود ۱ دلار در هر وات است. بنابراین شما می توانید فرض کنید که یک مزرعه خورشیدی ۱ مگاواتی برای نصب، یک میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

 

مزارع خورشیدی هندوستان

مزارع خورشیدی هندوستان

مزارع خورشیدی هندوستان اگر این مقدار به نظر غیرقابل تخلیه در مقایسه  با هزینه های معمولی مربوط به خورشیدی مسکونی (۳ تا ۴ دلار در هر وات) به نظر کم می آید، این باید باشد. مفهوم “اقتصاد مقیاس” به طور کامل با صنعت خورشیدی تأثیر می گذارد.

 

بزرگترین سیستم خورشیدی نصب شده در جهان، نیروگاه Kamuthi است که در دسامبر ۲۰۱۶ در هند زندگی می کند. آرایه ۶۴۸ مگاوات در قیمت۹۳٫۰  دلار در هر وات بود و می تواند انرژی را به بیش از ۱۵۰٫۰۰۰ خانوار عرضه کند.

 

باید روشن شود که این گیاهان خورشیدی  گرگاوننت بیشتر به عنوان “مزارع خورشیدی” شناخته می شوند نسبت به آرایه های کم ارتفاع زمین که اغلب با پروژه های خورشیدی محلی مشاهده می شود. سیستم های خورشیدی در مقیاس از نیروگاه Kamuth اندازه کل شهرهای هستند و بنابراین نام ” مزارع خورشیدی” را برای ارزیابی اندازه ی صرف نصب اصطلاح که بیشتر با استفاده از خورشید جامعه  مورد استفاده قرار می گیرد، “باغ های خورشیدی” به علت این واقعیت است که سیستم می تواند تنها چند هکتار باشد و حتی می تواند در حیاط خانه کسی زندگی کند.

 

پروژه اجرا شده تیم فنی آرا نیرو در خارج از کشور

مزارع خورشیدی چگونه کار می کند؟

با توجه به ساختن یک مزرعه خورشیدی، چه این یک آرایه ۵۰ ولت یا یک آرایه ۵۰ مگاوات است، در اینجا پنج پرسش کلیدی که باید بپرسید:

 

برای این اندازه یک نیروگاه چه مقدار هکتار نیاز دارم؟

مزارع خورشیدی کوچکتر ممکن است فقط چند هکتار زمین را در اختیار داشته باشد، در حالی که یک مزرعه خورشیدی می تواند به صدها هکتار نیاز داشته باشد .

اتصال برق چگونه کار می کند؟

شما باید محل زمین را در نظر بگیرید یا اینکه آن را به اندازه کافی نزدیک به خطوط  برق و پانل های الکتریکی قرار دهید تا بتوانید آرایه خود را به شبکه برق یا منبع قدرت متمرکز وصل کنید.

چه تعداد پانل خورشیدی نیاز دارم؟

برای اطمینان از اینکه شما می توانید تقاضای انرژی مورد انتظار را با مزرعه خورشیدی خود تطبیق دهید، ابتدا باید با انرژی لازم انرژی کیلووات انرژی خود را شروع کرده و به عقب بازگردید تا تعدادی از پانل های مورد نیاز برای آرایه. برای محاسبه این رقم، شما نیاز به تعیین نسبت تولید پنل برای منطقه خود را برای درک چقدر انرژی یک پانل خورشیدی خاصی از توان را فراهم خواهد کرد. توضیحات کامل ما در مورد چگونگی انجام این نوع محاسبه را بررسی کنید.

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
نتایج ترکیب انرژی تجدید پذیر نیروگاه خورشیدی اعلام شد
نوشتهٔ بعدی
نیروگاه برق خورشیدی یک سوخت جدید است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست