مزایای استفاده از انرژی خورشیدی

مزایای استفاده از انرژی خورشیدی

مزایای انرژی خورشیدی

۱٫ منبع انرژی تجدید پذیر

از جمله مزایای پنل های خورشیدی ( انرژی خورشیدی )، مهمترین چیز این است که انرژی خورشیدی یک منبع انرژی واقعی است. این را می توان در تمام نقاط جهان استفاده کرد و هر روز در دسترس است. بر خلاف برخی از منابع انرژی دیگر نمی توان انرژی خورشیدی را از دست داد. انرژی خورشیدی تا زمانی که ما خورشید داشته باشیم، در دسترس خواهد بود.

۲٫ کاهش صورتحساب برق

یکی از مهمترین مزایای انرژی خورشیدی کاهش هزینه هاست، نه تنها صرفه جویی در صورتحساب برق می شود، بلکه اگر شما برق بیشتری تولید می کنید، مازاد دوباره به شبکه منتقل می شود و برای این مقدار مبلغ پاداش دریافت خواهید کرد (با توجه به اینکه سیستم خورشیدی، به شبکه شما وصل شده است) پس انداز می تواند بیشتر رشد کند اگر شما در طول روز برق فوق العاده ای را با قیمت های بالا به فروش برسانید و سپس در طول شب، زمانی که نرخ ها پایین تر است، برق را از شبکه خریداری کنید.

۳٫ انرژی خورشیدی، برای مقاصد مختلف

انرژی خورشیدی را می توان برای مقاصد مختلف استفاده کرد. شما می توانید برق (فتوولتائیک) یا حرارت (گرمای خورشیدی) تولید کنید. انرژی خورشیدی می تواند برای تولید برق در مناطق بدون دسترسی به شبکه انرژی استفاده شود تا آب را در مناطقی با منابع محدود آب تمیز و ماهواره ها در فضا فراهم کند. انرژی خورشیدی نیز می تواند به مواد مورد استفاده برای ساختمان ها متصل شود.

۴٫ هزینه های پایین نگهداری

یکی دیگر از مزایا انرژی خورشیدی، سیستم های انرژی خورشیدی به طور کلی نیاز به تعمیر و نگهداری زیادی ندارند. شما فقط باید آنها را نسبتا تمیز نگه دارید، بنابراین پاک کردن آنها چند بار در سال را باید انجام داد. در صورت شک و تردید، همیشه می توانید به شرکت های تمیز کننده تخصصی متعهد شوید . سازندگان، پنل های قابل اعتماد که ضمانت نامه ۲۰ تا ۲۵ ساله را ارائه می دهند. همچنین، به دلیل اینکه هیچ بخش متحرک وجود ندارد، هیچ سایش و پاره شدن وجود ندارد. اینورتر معمولا تنها بخشی است که بعد از ۵-۱۰ سال باید تغییر کند زیرا به طور مداوم برای تبدیل انرژی خورشیدی به برق (PV خورشیدی) و حرارت (گرمای خورشیدی) کار می کند. به غیر از اینورتر، کابلها نیز نیاز به تعمیر و نگهداری دارند تا اطمینان حاصل شود که سیستم خورشیدی شما در حداکثر بهره وری کار می کند. بنابراین، پس از پوشش اولیه هزینه های منظومه شمسی، می توانید انتظارات کمی در هزینه تعمیر و نگهداری و تعمیرات داشته باشید.

۵٫ توسعه فناوری

فناوری در صنعت برق خورشیدی به طور مداوم پیش می رود و پیشرفت ها در آینده تشدید می شود. نوآوری در فیزیک کوانتومی و فناوری نانو می تواند به طور بالقوه اثر بخشی پنل های خورشیدی را افزایش دهد و دو برابر یا حتی سه برابر ورودی های الکتریکی سیستم های انرژی خورشیدی.

۶٫ بی سرو صدا

سیستم های انرژی خورشیدی هیچ گونه سر و صدایی ندارند و این مزیت باعث میشود در هر مکانی سیستم های انرژی خورشیدی را نصب کنید.

۷ . فاقد آلودگی، دوستدار محیط زیست

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
چادر خورشیدی قابل حمل 
نوشتهٔ بعدی
بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی در قزوین به بهره برداری رسید 💥

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست