پنل های خورشیدی مونوکریستال (monocrystalline)

پنل-مونوکریستال-نیروگاه-خورشیدی

پنل های خورشیدی مونوکریستال (monocrystalline)

بعضی از پنل های خورشیدی مونوکریستال (monocrystalline) به عنوان Rolls Royce از فن آوری خورشیدی PV و بهترین انتخاب به نظر می رسد. پنل های خورشیدی مونوکریستال یکی از قدیمی ترین فن آوری ها است و گران تر است، اما این نوع دارای بالاترین کارایی است.

پنل های خورشیدی مونوکریستال می توانند به طور معمول ۱۵-۲۰٪ بازده تبدیل را در دنیای واقعی به دست بیاورند، یعنی تبدیل ۱۵-۲۰٪ نور خورشید که آنها را به برق تبدیل می کند. آنها از کریستال های تک سیلیکون فوق العاده خالص ساخته شده و برش داده شده .

ویفر های دایره ای، طرفهایشان را بر روی مربع تقسیم می کنند و سپس به سلول خورشیدی تک سلولی تبدیل می شوند که به شکل زیر است:

 

پنل های خورشیدی مونوکریستال

خطوط نقره سیم هایی هستند که برق را جمع می کنند که وقتی نور به سلول می رسد، ایجاد می شود. پنل خورشیدی از یک ماتریس از این سلولهای خورشیدی moncrystalline تشکیل شده است.

سلولهای خورشیدی مونوکریستال (monocrystalline) به طور کلی عملکرد بالایی دارند، اما به دلیل اینکه آنها در فضای خورشیدی PV (کوچک الماس سفید در تصویر بالا) درون سلول های کوچک قرار می گیرند.

پنل مونوکریستال

پنل خورشیدی مونوکریستال (monocrystalline) و polycrystalline

هر دو پنل خورشیدی مونوکریستال (monocrystalline) و polycrystalline به همان عملکرد در سیستم خورشیدی PV خورشید می پردازند: آنها انرژی را از خورشید جذب می کنند و به برق تبدیل می کنند. آنها همچنین از سیلیکون ساخته شده اند، که برای پنل های خورشیدی استفاده می شود، زیرا این عنصر فراوان و بسیار بادوام است.

هر دو پنل خورشیدی مونوکریستال (monocrystalline) و polycrystalline می تواند انتخاب خوبی برای خانه شما باشد، اما تفاوت های کلیدی بین دو نوع تکنولوژی وجود دارد که قبل از تصمیم گیری خرید خورشیدی خود باید بدانید.

پنل های خورشیدی مونوکریستال (monocrystalline)

پنل های خورشیدی مونوکریستال (monocrystalline) به طور کلی به عنوان یک محصول خورشیدی برتر مورد نظر است. مزایای اصلی پنل های moncrystalline عبارتند از راندمان بالا و زیبایی شناسی ظریف.

برای ساخت سلول های خورشیدی برای پنل های خورشیدی تک سلولی، سیلیکون به میله ها تبدیل شده و به ورقه های بریده می شود. این نوع پنل ها “monocrystalline” نامیده می شود تا نشان دهد که سیلیکون مورد استفاده از سیلیکون تک کریستال است. از آنجا که این سلول از یک کریستال تک تشکیل شده است، الکترونهایی که جریان الکتریکی تولید می کنند، مکان بیشتری برای حرکت دارند. به عنوان یک نتیجه، پنل های خورشیدی مونوکریستال (monocrystalline) کارآمد تر از همتایان پلی کریستالی خود هستند.

 

پنل های خورشیدی پلی کریستالی

پنل های خورشیدی پلی کریستالی عموما دارای کارایی کمتری نسبت به گزینه های Monocrystalline هستند، اما مزیت آنها یک نقطه قیمت پایین تر است. علاوه بر این، پنل های خورشیدی پلی کریستالی به جای رنگ سیاه و سفید از پنل های تک بلوری رنگ آبی رنگ دارند.

پنل های خورشیدی پلی کریستالی نیز از سیلیکون ساخته شده اند. با این حال، به جای استفاده از یک کریستال تک سیلیکون، تولید کنندگان بسیاری از قطعات سیلیکون را با هم مخلوط می کنند تا ویفرهای پنل را تشکیل دهند. پنل های خورشیدی پلی کریستالی همچنین به عنوان “چند کریستالین” یا سیلیکون کریستال های مختلف اشاره شده است. از آنجا که در هر سلول کریستالهای زیادی وجود دارد، برای حرکت الکترونها آزادی کمتر وجود دارد. به عنوان یک نتیجه، پانل های خورشیدی پلی کریستال دارای امتیازات کارایی پایین تر نسبت به پانل های تک بلوری هستند.

, , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
ساختار سلول خورشیدی
نوشتهٔ بعدی
ساخت نیروگاه خورشیدی اردکان ۱۰ مگاواتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست