آمادگی برای نصب ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در سال جاری

آمادگی برای نصب 500 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در سال جاری

آمادگی برای نصب ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در سال جاری

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) گفت: در صورت توافق سازمان‌های دولتی، امسال ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر خواهیم داشت.

 

محمد صادق‌زاده اظهار داشت: در این مسیر موانع زیادی وجود داشته اما خوشبختانه با حمایت وزیر نیرو این موانع برطرف شده است.

 

وی ادامه داد: امیدواریم در ماه‌های آغازین سال جاری بتوانیم عدم توافقی را که بین سازمان‌های دولتی هست به‌طور کامل برطرف کنیم و هیچ مانعی برای اینکه در عمل بتوانیم حداقل ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر روی زمین برای تولید برق داشته باشیم، مشاهده نشود.

 

صادق‌زاده با اشاره به اینکه، تصمیم داریم در خصوص نیروگاه‌های تجدیدپذیر به گونه‌ای عمل کنیم که مردم توربین‌های بادی را در دشت‌ها و پنل‌های خورشیدی را بر بام خانه‌ها به وفور ببینند، اظهار داشت: با حسن نیتی که همه سازمان‌های اجرایی دارند، چنانچه این عدم توافق‌ها برطرف شود و در ماه‌های اولیه سال جاری به وحدت رویه برسیم، به‌دلیل وجود منابع مالی و حضور بخش خصوصی و همچنین وجود تکنولوژی مورد نیاز، مانعی بر سر تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر نخواهد بود.

 

وی با بیان اینکه در این راه هیچ مانع فنی وجود ندارد، ادامه داد: بخش خصوصی انتظار دارد از بدنه اجرایی دولت یک صدای واحد بشنود تا اعتمادش به سرمایه‌گذاری‌هایی که قرار است انجام دهد، افزایش یابد و اطمینان یابد که سرمایه وی به خطر نمی‌افتد.

 

مدیرعامل سانا با اشاره به اینکه، امسال بر اساس استقبالی که سال قبل، بخش خصوصی از احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر داشته، آمادگی احداث بیش از ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در روی زمین داریم، افزود: مگر در صورتی‌که این اعتماد برای بخش خصوصی ایجاد نشود که سرمایه وی بازگشت داده خواهد شد.

 

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)وی تصریح کرد: ۹۹ درصد اطمینان داریم که تولید ۵۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر درسال جاری را خواهیم داشت و یک درصد نگرانی ما به‌خاطر عدم توافق دستگاه‌های اجرایی خواهد بود که آیا برای تولید برق از انرژی تجدیدپذیر استفاده کنیم یا همچنان، ۱۰۰ درصد انرژی خود را از سوخت فسیلی تامین کنیم.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
نیروگاه خورشیدی جاجرم ۳ ماه دیگر بهره برداری می شود
نوشتهٔ بعدی
ایران برای آینده ای روشن به نیروگاه خورشید و نور خیره شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست