ایران، بزرگترین مزرعه خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات

ایران، بزرگترین مزرعه خورشیدی با ظرفیت 1000 مگاوات

ایران، بزرگترین مزرعه خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات

یک مقام ارشد گفت که ایران در نظر دارد تا بزرگترین مزرعه خورشیدی خود را با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات در استان مرکزی، مرکز ایران تعیین کند.

سعید فرخی، معاون والی ولایت مركزی برای امور اقتصادی گفت كه نیروگاه فتو یك نیروگاه بیش از ۲،۰۰۰ هكتار در نزدیکی شهر ساوه ساخته خواهد شد و آن را به بزرگترین تولیدكننده انرژی تجدیدپذیر در این كشور تبدیل خواهد كرد.

به گفته وی، “تجهیزات و پنل های مورد نیاز جهت بهره برداری از ۱۰۰ مگاوات برق تا کنون وارد شده اند” و این پروژه در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

فرخی افزود که این پروژه توسط یک سرمایه گذار ایرانی در انگلیس تامین مالی شده است و جزئیات بیشتری را ارائه نمی دهد.

سرمایه های تجدید پذیر در کشور محبوبیت فراوانی دارند

سرمایه های تجدید پذیر در کشور محبوبیت فراوانی دارند؛ با بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در طول سال، ایران دارای پتانسیل بزرگی برای گسترش زیرساخت های انرژی خورشیدی و جذب سرمایه های خارجی است.

این کشور بیش از ۸۰ درصد از تقاضای برق خود را از نیروگاه های حرارتی که بر روی سوخت های فسیلی کار می کنند، ملاقات می کند. از مجموع ظرفیت تولیدی ۸۰،۰۰۰ مگاوات، تنها مقدار قابل ملاحظه ای ۶۷۰ مگاوات به انرژی تجدید پذیر می رسد.

ایران در کنفرانس مطبوعاتی پاریس وعده داده است تا میزان تولید گازهای گلخانه ای را از طریق افزایش تولید برق از منابع تجدیدپذیر به ۷،۵۰۰ مگاوات تا پایان دهه آینده کاهش دهد.

ارقام مربوط به بخش انرژی خورشیدی ایران نشان می دهد که ۴۲ درصد از انرژی های تجدید پذیر کشور از انرژی خورشیدی، ۴۱ درصد از مزارع باد، ۱۳ درصد کوچک از گیاهان آبی، ۲ درصد از بازیافت حرارت و ۲ درصد زیست توده است.

به گفته وزارت انرژی، در حال حاضر حدود ۴۴۵ مگاوات نیروگاه های تجدید پذیر در حال ساخت هستند، در راستای برنامه های دولت برای راه اندازی ۵۰۰۰ مگاوات برق جدید تجدید پذیر، از جمله انرژی خورشیدی و باد، تا سال ۲۰۲۲٫

ایران همچنین با ترویج انرژی پاکیزه، متعهد شده است که تغییرات آب و هوایی را آهسته کند. در دسامبر ۲۰۱۵، ۱۹۵ کشور، از جمله ایران، در کنفرانس آب و هوای پاریس موافقت کردند تا از سوختهای فسیلی به منظور محدود کردن افزایش دمای جهانی به میزان کمتر از ۲ درجه سانتیگراد جلوگیری کنند.

ایران در کنفرانس مطبوعاتی پاریس وعده داده است تا میزان تولید گازهای گلخانه ای را از طریق افزایش تولید برق از منابع تجدیدپذیر به ۷،۵۰۰ مگاوات تا پایان دهه آینده کاهش دهد.

به گزارش وزارت انرژی، ۲٫۶۷۳ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی تجدید پذیر از ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ تا پایان سال ۲۰۱۸ تولید شده است که منجر به کاهش ۱٫۸۴۴ میلیون گازهای گلخانه ای شده است.

مهمترین منابع آلودگی هوا در ایران

علاوه بر این، این میزان تولید انرژی جایگزین، مصرف ۷۵۹ میلیون متر مکعب مصرف سوخت فسیلی در کشور را کاهش داده است که یکی از مهمترین منابع آلودگی هوا در ایران است. این حجم همچنین در سال های اخیر ۵۸۸ میلیون لیتر مصرف آب را ذخیره کرده است، و سهم آن در ماه دسامبر تنها ۱۴ میلیون لیتر است.

, , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
ایران و آلمان پروژه مشترک نیروگاه خورشیدی در کرمان
نوشتهٔ بعدی
طراحی پیشرفته الکترونیک برای کاربردهای خورشیدی

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست