ایران و آلمان پروژه مشترک نیروگاه خورشیدی در کرمان

ایران-و-آلمان-پروژه-مشترک-نیروگاه-خورشیدی-در-کرمان

ایران و آلمان پروژه مشترک نیروگاه خورشیدی در کرمان

یک جلسه تخصصی در مورد تحقیقات مشترک و همکاری دانشگاهی موسسات تحقیقاتی و دانشگاهی ایرانی و دانشگاهی در دانشگاه تهران برگزار شد.

براساس گزارش مطبوعات ایران، حدود ۲۰۰ اساتید، محققان و دانشگاهیان ایران در این نشست که در سخنرانی تئاتر دانشگاه تهران برگزار شد، شرکت کردند. استادان و محققان دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشگاه تهران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علم و صنعت ایران در این نشست شرکت کردند.

مقامات ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، و از بنیاد علمی ملی، سخنرانی ها در جلسه را با سخنرانی درباره جنبه های پروژه های تحقیقاتی مشترک انجام دادند. همچنین سه اساتید ایرانی که تجربه شخصی خود را در زمینه انجام پروژه های تحقیقاتی در آلمان داشتند و یا انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک با محققان آلمانی در جلسه سخنرانی کردند.

مقامات بلندپایه وزارت آموزش و تحقیقات آلمان، موسسه تحقیقات ملی آلمان، تحقیقات از مرکز هوافضایی آلمان، بنیاد Volks Wagon و بنیاد الکساندر فون هومبولت در جلسه تهران شرکت کردند.

با وجود تهدید تحریم های ایالات متحده، بسیاری از شرکت های فن آوری پیشرفته در آلمان به طور فعال در ایران فعالیت می کنند. یکی از این شرکت ها Durion GmbH است که چندین نیروگاه خورشیدی را در جنوب شرقی استان کرمان راه اندازی کرده است.

ایران و آلمان توافق برای ساخت چهار نیروگاه خورشیدی در شهر کرمان با ظرفیت ۴۰ مگاوات امضا کرده اند.

که این قرارداد برای ساخت چهار نیروگاه خورشیدی ۴۰ مگاواتی جدید در شهر جنوب شرقی کرمان نصب شده است.

بر اساس مطالعات انجام شده، استان کرمن ۳۲۰ روز از نور خورشید و همچنین تونل های باد در مناطق ریگان و فهرج بهره می برد که فرصت خوبی برای سرمایه گذاران خارجی برای استفاده از پتانسیل انرژی های تجدید پذیر می باشد.

علاوه بر این، در اوایل سال جاری امضای تفاهم نامه بین شرکت برق منطقه ای خوزستان و Green Energy ۳۰۰۰ GmbH آلمان برای امضای اولین فاز نیروگاه فتوولتائیک ۱۰ مگاواتی در شهرستان جنوب غربی ایران اهواز امضا شده است.

در همین حال Hoshang Falahatian، معاون وزیر انرژی ایران همچنین به دور جدید مذاکرات بین ایران و آلمان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: “پیشنهادات جدید برای ساخت نیروگاه ها به شرکت های آلمانی ارائه شده است و قراردادهای جدید به زودی امضا خواهند شد.”

 

 
, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
نیروگاه خورشیدی ۱٫۶ گیگاوات در بنگلادش
نوشتهٔ بعدی
ایران، بزرگترین مزرعه خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست