انرژی خورشیدی چیست؟

انرژی خورشیدی چیست؟

انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی تکنولوژی است که برای مهار انرژی خورشید از آن استفاده می شود. از سال ۲۰۱۱، این تکنولوژی کمتر از یک دهم درصد از تقاضای جهانی انرژی را تولید کرد.
بسیاری از آنها با سلولهای فتوولتائیک یا پانل های خورشیدی آشنا هستند، مانند فضاپیماها، پشت بام ها و ماشین حساب های دستی. این سلول ها از مواد نیمه هادی ساخته شده مانند چیپ های رایانه ای هستند. هنگامی که نور خورشید به سلول ها برسد، الکترونها از اتم هایشان سست می شوند. همانطور که الکترونها از طریق سلول جریان می یابند، برق تولید می کنند.
در مقیاس بسیار بزرگ، نیروگاه های حرارتی خورشیدی تکنیک های مختلفی را برای تمرکز انرژی خورشیدی به عنوان یک منبع حرارت استفاده می کنند. سپس گرما برای جوشاندن آب برای راندن یک توربین بخار استفاده می شود که برق را به همان اندازه انرژی زغال سنگ و نیروگاه های هسته ای تولید می کند که برای هزاران نفر برق را تامین می کند.

چگونگی استفاده از توان خورشیدی

در یک تکنیک، آستانه های طولانی از آینه های U شکل، نور آفتاب را روی یک لوله نفتی که از طریق وسط عبور می کند، تمرکز می کند. روغن داغ سپس آب را برای تولید برق جوش می دهد. تکنیک دیگری از آینه های متحرک استفاده می کند تا اشعه های خورشیدی را بر روی یک برج جمع کننده تمرکز کند، جایی که یک گیرنده نشسته است. نمک رقیق که از طریق گیرنده جریان دارد، برای اجرای یک ژنراتور گرم می شود
دیگر فناوری های خورشیدی منفعل هستند. به عنوان مثال، پنجره های بزرگ که در کنار آفتاب قرار گرفته اند، اجازه می دهد نور خورشید به گرما جذب کننده مواد روی کف و دیوارها باشد. این سطوح پس از آن حرارت در شب را برای حفظ ساختمان گرم. به همین ترتیب، صفحات جذبی روی سقف می توانند مایع را در لوله هایی که یک خانه را با آب گرم عرضه می کنند، حرارت دهند.
خورشید با دو شکل عمده انرژی به وجود می آورد: گرما و نور. برخی از سیستم های خورشیدی از انرژی گرمایی استفاده می کنند در حالی که دیگران انرژی نور را به برق تبدیل می کنند.
سه راه برای مهار انرژی خورشید برای استفاده در خانه های ما وجود دارد: سلول های خورشیدی، آب گرم خورشیدی و کوره های خورشیدی.
سلول های خورشیدی به طور مستقیم نور را به برق تبدیل می کنند. سلول های خورشیدی نیز سلول های فتوولتائیک یا فوتوالکتریک نامیده می شوند.
از یک متر مربع پانل خورشیدی می توان از انرژی کافی برای اجرای یک لامپ ۱۰۰ وات تولید کرد.
در ابتدا سلول های خورشیدی به منظور تامین برق برای ماهواره ها توسعه یافتند. امروزه سلول های خورشیدی در برنامه های روزمره، مانند ماشین حساب و روشنایی در فضای باز استفاده می شود.

انرژی خورشیدی به عنوان منبع سوخت بی پایان است که اغلب بدون سر و صدا و آلودگی است.

مزایای استفاده از انرژی خورشیدی :
انرژی خورشیدی از تابش خورشید به دست می آید و می تواند به برق یا گرما تبدیل شود. این به طور آزادانه در دسترس است و به لطف پیشرفت های تکنولوژی، ما هم اکنون می توانیم حتی بیشتر از انرژی خورشیدی که به طور مداوم برای ما در دسترس است، استفاده کنیم. در اینجا ۷ مزیت مربوط به این منبع تجدید پذیر انرژی است.

۱-تأثیر بر محیط زیست
انرژی خورشیدی در مقایسه با هر منبع انرژی دیگر، حداقل تاثیر منفی بر محیط زیست را دارد ؛ گازهای گلخانه ای تولید نمی کند و آب را آلوده نمی کند. برای نگهداری آن نیز نیازمند حداقل آب می باشد، به جز نیروگاه های هسته ای، نیاز به ۲۰ برابر آب بیشتر است. تولید انرژی خورشیدی هیچ سر و صدایی ایجاد نمی کند، که مزیت اصلی آن است، زیرا بسیاری از تاسیسات خورشیدی در مناطق شهری هستند.
اطلاعات بیشتر : چگونه می توان از انرژی خورشیدی بهره مند شد؟

۲-تولید انرژی منطبق با تقاضای بیشتر است
نیازهای انرژی در دوره زمانی ۱۱:۰۰تا۱۶:۰۰ و سپس در اوایل شب بیشتر می شود. به طور طبیعی، این دوره زمانی است که قیمت بیشترین مقدار برق که انرژی خورشیدی اتفاق می افتد برای رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید در این ساعت، برق تولید شده در آن زمان ارزش بیشتری دارد اگر آن را در شب تولید کرد. با استفاده از برق اضافی انرژی خورشیدی، قیمت در این فریم ها می تواند به سطح نزدیک به ساعت شبانه رانده شود.

۳-انرژی خورشیدی قابل استفاده در همه جا است
تا زمانی که آفتاب وجود دارد، انرژی خورشیدی را می توان در هر نقطه مستقر کرد. این به خصوص برای مناطق دور افتاده است که دسترسی به هیچ منبع دیگری از برق ندارند. تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان بدون دسترسی به برق وجود دارد. سیستم های مستقل خورشیدی می توانند در این مناطق مستقر شوند و زندگی میلیون ها نفر را بهبود ببخشند. علاوه بر این، انرژی خورشیدی نیز برای استفاده از فضاپیماها و قایق ها مورد استفاده قرار می گیرد.

۴-برق کمتری در طول حمل و نقل طولانی مدت از دست داده است.
برخی از انرژی، حدود ۳-۵٪، در حمل و نقل و توزیع از بین رفته است. هر چه طول فاصله بین تولید و نقاط عرضه، انرژی بیشتر از دست می رود. کسانی که از دست می دهند ممکن است به نظر نرسید اما آنها می توانند بر عملکرد نصب در مناطقی با تراکم جمعیت زیاد تأثیر بگذارند. داشتن پانل های خورشیدی روی سقف یا در حیاط، این فاصله را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

۵-امنیت شبکه را بهبود می بخشد
اگر نیروگاه های بسیاری وجود دارند که گسترش یافته اند، شبکۀ شبکه کمتر آسیب پذیر است. یک شبکه با نفوذ زیاد انرژی خورشیدی دارای هزاران مرکز تولید انرژی است که به طور گسترده ای پخش می شوند. این باعث بهبود امنیت شبکه در صورت بروز بیش از حد، بلایای طبیعی یا انسان می شود.

۶-ایجاد شغل
بخش بزرگی از هزینه های مربوط به سیستم های خورشیدی از نصب پانل ها می آید. این به ایجاد شغل محلی کمک می کند. استفاده از سیستم های خورشیدی، اقتصاد را تقویت می کند و بر جامعه محلی تاثیر می گذارد.

آیا می خواهید در انرژی خورشیدی سرمایه گذاری کنید؟

اگر شما علاقه مند به انرژی خورشیدی هستید، اما هنوز  در مورد تمام جزئیات مورد نیاز اطلاعات ندارید ، ما با خوشحالی به شما کمک خواهیم کرد. خدمات ما ساده و همراه با تعهد است !

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
پیش بینی سال ۹۷ و پیشنهاد سرمایه گذاری در نیروگاه خورشیدی
نوشتهٔ بعدی
چگونه می توان از انرژی خورشیدی بهره مند شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست